Hoogeloon 1 (zon) - Bladella 1 (zon)

Hoogeloon 1 (zon) - Bladella 1 (zon)

Kempenderby V.V. Hoogeloon – V.V. Bladella

V.V. Hoogeloon treedt dit seizoen aan in de 3e klasse D en manifesteert zich daar tot dusver boven verwachting goed. Nooit eerder in de verenigingsgeschiedenis speelde het vaandelteam van V.V. Hoogeloon op dit niveau. Daar waar Hoogeloon voorheen de vriendschapsbanden met Bladella voornamelijk onderhield door het spelen van oefen- en bekerwedstrijden, treffen beide verenigingen zich na lange tijd weer eens in competitieverband. Op zondag 15 december gaat het op sportpark De Roetwijer in deze Kempenderby om drie belangrijke punten.

Hoogeloon is als nieuwkomer deze competitie flitsend en niet onverdienstelijk gestart. Het eerste officiële optreden in de derde klasse D, in en tegen S.B.C., leverde een “historische” 0-3 overwinning op. Nu na ongeveer tien speelronden komen de krachtsverhoudingen in deze klasse wel een beetje beter in beeld, al geeft de stand op de ranglijst daar niet altijd een betrouwbaar beeld van. Het is opvallend dat nagenoeg ieder team willekeurig welk ander team kan verslaan. Dat maakt deze competitie behoorlijk onvoorspelbaar, maar juist daardoor ook razend spannend. Verrassende uitslagen vallen wekelijks als rijpe appelen van de spreekwoordelijke boom. Zo leek de eerste “prijs” van dit seizoen, de 1e periodetitel, een nagenoeg niet meer te missen kans voor Bladella. Na een onverwachte 2-1 nederlaag bij Wilhelmina Boys ging echter S.V. Budel daarmee aan de haal.

Desalniettemin leeft in Hoogeloon het besef dat het in Bladella een hecht collectief treft dat vanuit een sterk verdedigingsblok met verzorgd en snel uitgevoerd combinatiespel vaak succesvol is. Hoogeloon is nagenoeg op volledige oorlogssterkte en na de winst van afgelopen zondag in en tegen Tivoli inmiddels vier keer op rij ongeslagen, heeft daardoor vertrouwen en wil deze succes-serie absoluut continueren.

Hoogeloon trainer Nik Bierens: “Ik verwacht een aangename wedstrijd, een echte derby waar ik zeker Bladella naar voorschuif als de grote favoriet. Bladella heeft meer ervaring op hogere niveaus aangezien het vorig jaar nog in de 2de klasse speelde. Na de winst van Bladella op S.B.C. en die van Hoogeloon op Tivoli afgelopen zondag, kunnen we bij winst op 1 punt van Bladella komen met nog een inhaalwedstrijd tegen MMC Weert op het programma. We

beseffen dat we gaan uitkomen tegen een sterk geheel dat beschikt over de nodige ervaring, voetbaltechnische kwaliteiten, snelheid, lengte en kracht en dat zie je ook aan de cijfers aangezien Bladella tot op heden over het beste doelsaldo beschikt (+18) en koploper Unitas ’59 op slechts een punt genaderd is. Elk puntje dat we kunnen pakken is voor ons een gewonnen punt tegen Bladella”.

Of dat gaat lukken gaan we zien op zondag 15 december in Hoogeloon, waar om 14.00 uur de aftrap plaatsvindt op sportpark De Roetwijer. Naar goede gewoonte zal aansluitend de “Super Sunday” ongetwijfeld voor een gezellige afsluiting zorgen van een sportieve voetbaldag.

Kleedkamer

KK 3
KK 6

Wordt gespeeld op veld