Bladella trekt tegen Hoogeloon aan langste eind.

Bladella 1 (zon)

15 december 2019 14:00

Onbekend

Op een zwaar veld trad Hoogeloon aan tegen Bladella dat tweede stond op de ranglijst met 1 punt achterstand op koploper Unitas "59. Hoogeloon was zeker niet de mindere, maar het gaat dan meestal over details. De thuisclub had wel de meeste mogelijkheden, en wist niet te scoren. Bladella deed dat in de tweede helft wel, en nam de drie punten mee naar huis, waar gezien de verhoudingen een gelijkspel beter op zijn plaats zou zijn geweest. Met deze uitslag kwam Bladella weer op kop in 3D

Beide ploegen begonnen rustig en keken de kat uit de boom, en had Bladella het meeste balbezit. De eerste mogelijkheid was echter voor Yannick Sol die voorlangs schoot. Na een kwartier was Cas Vosters dicht bij een doelpunt na een voorzet van links. Halverwege de eerste helft was ook Hoogeloon dicht bij een treffer toen uit een voorzet van Tom de Laat, Tom Michielse de bal ineens nam, en de bal maar net naast zag gaan. Bladella was in deze fase het meest aan de bal, maar echt gevaarlijk werden ze niet. In minuut 38 werd wel een doelpunt gemaakt, maar deze werd afgekeurd wegens buitenspel. Net voor rust sloeg de vlam in de pan, na een zware overtreding op Richard van de Broek, al snel werd het brandje geblust, en ging men de rust in met een brilstand

In de tweede helft kwam Hoogeloon goed uit de startblokken, al snel was men dicht bij een voorsprong, Niels Luyten kon het laatste tikje niet geven, meteen hierop maakte Richard van de Broek de bal aardig vrij, en schoot goed naar de korte hoek, maar met een reflex kon doelman van den Berg een doelpunt voorkomen. In de 50ste minuut kreeg de thuisclub drie kansen op een rij, waaronder Niels Luyten en Richard van de Broek, maar de bal wilde er niet in. Hoogeloon was in deze tweede helft de bovenliggende partij. Maar zoals zo vaak valt de treffer dan aan de andere kant. Uit een hoekschop werd de bal weer goed voor het doel gekopt, en Niels Krekels stond op de goede plek, en schoot van dichtbij raak: 0-1. Hoogeloon zocht echter weer steeds de aanval, en 20 minuten voor tijd ging Sjoerd de Laat weer voorin spelen, en kwamen steeds dichter bij het doel van de tegenstander. Een goed schot van Tom de Laat ging maar net naast, en er waren meer goede momenten van Hoogeloon. Aan de andere kant schoot Cas Vosters na een voorzet van rechts hoog over. Na een slotoffensief was Hoogeloon er nog een paar keer dicht bij, maar kreeg niet wat het eigenlijk wel verdiende.

Komende zondag moet Hoogeloon wederom naar MMC Weert, waar de uitgestelde wedstrijd moet worden ingehaald. Wederom begint deze wedstrijd om 14.00 uur.