Hoogeloon 1 (zon) - Hapert 1 (zon)

Hoogeloon 1 (zon) - Hapert 1 (zon)

Dorpenderby Hoogeloon-Hapert 10 november op voetbalagenda

Waar V.V. Hoogeloon vorig jaar in de vierde klasse strijd leverde met buurdorpen als Bergeijk en Vessem, moeten de blauwwitten het komende zondag in de derde klasse opnemen tegen de rood-blauwe buren van Hapert. Daarmee herleeft een derby van enkele jaren geleden en Hoogeloons aanvoerder Tom de Laat vindt dat niet erg. "Het wordt een belangrijke wedstrijd om van de onderste plekken weg te blijven. Ik zie in Hapert een stugge ploeg. Ze speelden de eerste vier wedstrijden allemaal gelijk, dus het wordt moeilijk om van ze te winnen. Als we ons eigen spel kunnen spelen heb ik wel vertrouwen in een goed resultaat, we kennen veel Hapertse spelers dus aan de motivatie zal het niet liggen''.

Haperts bestuurslid en leider Henri van Gerwen volgt de Hoogeloonse ontwikkelingen op afstand. "Hoogeloon telt voor ons vele bekende gezichten, zowel op het veld als in het bestuur. Als nieuwkomer heeft Hoogeloon een vliegende start gehad, maar inmiddels ook een aantal deuken opgelopen. Omdat al een paar wedstrijden van ons werden afgelast is het beeld op de ranglijst wat vertekend, maar voor Hapert zijn wedstrijden tegen Hoogeloon altijd lastig. Op basis van toch iets meer ervaring in de derde klasse, verwacht ik een overwinning voor ons''.

Trainer Peter Jonkman van Hapert is op de laatste dag van oktober nog niet bezig met de wedstrijd tegen Hoogeloon. "Ik bekijk en analyseer de wedstrijd pas dinsdag vooraf. Er kunnen nog zoveel externe en interne zaken van invloed zijn, dus ik maak me op dit moment nog niet druk. Ik ben ook niet bekend met Hoogeloon. Wat dat betreft kijk ik tegen iedere tegenstander hetzelfde aan, of het nu een nieuwkomer of een bekende is. Ik weet dat de wedstrijd leeft als een derby, maar voor mij is het een wedstrijd zoals iedere zondag. Het kan zomaar zijn dat blessures en schorsingen Hoogeloon gaan opbreken, maar dat geldt ook voor ons. We zijn geconfronteerd geweest met afgelastingen, maar we kunnen op dit moment ook stellen dat Hapert nog de enige ongeslagen ploeg is in de derde klasse''.

Voor Hoogeloon trainer Nik Bierens is Hapert een onbekende ploeg maar beseft dat het moeilijk wordt om van te winnen. "We moeten van onze eigen kracht uitgaan en onszelf realiseren dat we niet alles voetballend kunnen oplossen. We moeten leren om meer volwassen te spelen. Daarmee bedoel ik te zeggen dat de meeste ploegen die we tegen hebben voetballend niet beter zijn, maar ze zijn wel in staat om beter resultaatvoetbal te spelen. Veel ploegen in de derde klasse hebben meer ervaring, maken slimme overtredingen en spelen beter op de scheidsrechter in. Ik verwacht dat Hapert ook een pure resultaat ploeg zal zijn''.

De dorpenderby tussen Hoogeloon en Hapert is ''Super Sunday'' - zondag 10 november om 14:30 uur te zien op sportpark De Roetwijer in Hoogeloon.

Kleedkamer

KK 3
KK 6

Wordt gespeeld op veld