Hoogeloon winnaar in derby tegen Hapert

Hoogeloon 1

Hapert 1 (zon)

10 november 2019 14:30

T. (Teun) van Pelt

Onbekend

In een heerlijk najaarszonnetje stond afgelopen weekeinde de kraker tegen buurgenoot Hapert op het programma. Hapert was nog steeds ongeslagen, maar liep nog wel twee wedstrijden achter. Voor Hoogeloon was het zaak om aansluiting te houden in de middenmoot. In de eerste helft speelde beide teams behoudend, maar was Hoogeloon de meest aanvallende ploeg en kreeg ook de beste kansen. In de tweede helft wist Hoogeloon twee keer het net te vinden en werd daarmee verdiend winnaar.

De wedstrijd begon in een voorzichtig tempo en vooral Hapert speelde behoudend. Geleidelijk kwam de thuisclub steeds meer aan opbouwen toe en in de tiende minuut werd het gevaarlijk na een vrije trap van Yannick Sol. Niek v/d Broek schoot na de afgeslagen voorzet voortreffelijk in, maar met een prima redding wist doelman Storms het doel schoon te houden. Even later was er weer een prima aanval van Hoogeloon. Niek v/d Broek werd met een mooie pass gelanceerd, waarna met korte combinaties de bal bij Niels Luyten kwam. Hij werd op zijn beurt ver naar buiten gedrongen, maar wist toch goed voor te geven, welke voorzet Niek v/d Broek hard tegen de lat kopte. Ook Hapert kwam halverwege de eerste helft wat meer aan voetballen toe, kreeg wat kansjes, maar het bleef voorzichtig met veel spelers achter de bal. Sjoerd de Laat zou met een lichte blessure kampen, maar daar was niets van te merken en speelde achterin een sterke wedstrijd. Ook Sam de Laat speelde voortreffelijk. Bij rust stond er nog een 0-0 op het bord.

In de tweede helft ging Hoogeloon steeds meer aanvallend spelen en na een goede aanval schoot Hans v/d Heijden via het been van een verdediger maar net naast. In de 57ste minuut werd de wedstrijd opengebroken en kwam Hoogeloon op voorsprong. Van meer dan 25 meter knalde Yannick Sol uit een vrije trap de bal perfect in de kruising. Toch had Hapert in de 72ste minuut zo maar op gelijke hoogte kunnen komen. Uit een prima voorzet van Frans Leijten kopte Yorick van Veldhoven voorlangs. Hans van der Heijden schoot na een goede combinatie hoog over. In de 82ste minuut leek de 2-0 in de maak. Na een dieptepass werd Niels Luyten door de doelman gemangeld, maar de arbiter liet doorspelen, waarna Richard v/d Broek uit kansrijke positie naast schoot. In de 85ste minuut werd het alsnog 2-0. Niels Luyten ging tussen twee verdedigers door het strafschopgebied in en de bal kwam tegen de hand, waarna een strafschop volgde. Deze werd door Yannick Sol foutloos binnen geschoten. Daarna kwam Hapert nog met een slotoffensiefje, maar meer dan een paar hoekschoppen zat er niet meer in. Derhalve weer een mooie overwinning voor Hoogeloon.