Hoogeloon 1 - Vessem 1

Hoogeloon 1 - Vessem 1

Kampioenschap wordt inzet bij burenstrijd Hoogeloon - Vessem

Ondanks een mooie reeks overwinningen in het voorbije seizoen 2017/2018, waren er in de supportersgelederen van V.V. Hoogeloon volop twijfels bij de aanvang van het seizoen 2018/2019. 22 wedstrijden verder in het lopende seizoen staat het vaandelteam van V.V. Hoogeloon riant aan kop in de vierde klasse F. Daarmee zijn alle twijfels weggevaagd en wordt de vermeende ''El Clásico'' van komende zondag 5 mei tegen buurvereniging Vessem niets minder dan de inzet van het kampioenschap in de vierde klasse!

Op het woord ''kampioenschap'' rustte lange tijd een taboe binnen de trainersstaf van Hoogeloon, maar met nog 4 wedstrijden te gaan en een voorsprong van 10 en 12 punten op respectievelijk Vessem en Bergeijk, kan de hoop en verwachting op een kampioenschap niet langer onder stoelen of banken worden gestoken. Sterker nog, de Hoogeloonse blauwwitten hebben komende zondag genoeg aan een gelijkspel om zich tot kampioen te laten kronen.

Hoogeloon-trainer Nik Bierens had niet verwacht dat Hoogeloon om het kampioenschap mee zou gaan doen. ,,Bij de start van de competitie schatte ik Bergeijk en Vessem hoger in met name vanwege een bredere selectie''.

Is Hoogeloon bij een kampioenschap voldoende in staat om zich in de derde klasse te handhaven? ,,Als we gevrijwaard blijven van (langdurige) blessures en schorsingen, dan kunnen wij ons meten met de meeste ploegen in het rechter rijtje. Onze selectie is krap. Daarom betrekken we talentvolle spelers zoveel mogelijk bij de trainingen en proberen zo de kern te vergroten. En in onze huidige, vrij jonge, spelersgroep zit nog veel rek, daar ben ik van overtuigd'', zegt Bierens.

Ook voorzitter Wim de Laat is aangenaam verrast. ,,Meedoen om een periodetitel had ik wel in gedachten maar het jeugdige elan en de wil om met elkaar iets te bereiken hebben er toe geleid dat we op de drempel staan van het kampioenschap. Daarmee spreek ik meteen een compliment uit aan trainer Nik Bierens en zijn staf. Als we het kampioenschap binnenhalen zijn we qua accommodatie wel klaar voor de derde klasse. Er staat een mooie overdekte tribune, kleedlokalen en kantine zijn op orde. Punt van zorg zijn wel de velden, met name na de winterstop zijn die niet optimaal gebleken."

Komende zondag 5 mei is om 14:30 uur de aftrap op sportpark De Roetwijer. Mocht Hoogeloon er in slagen om tenminste een gelijkspel te behalen, dan zal het er nog lange tijd onrustig zijn.

.Foto's Vessem - Hoogeloon

Kleedkamer

KK 3
KK 6