Hoogeloon en Vessem houden elkaar in evenwicht

Vessem 1 (zon)

4e klasse F

5 mei 2019 14:30

Onbekend

Hoogeloon schrijft geschiedenis om voor het eerst in haar bestaan kampioen te worden in de vierde klasse F en te promoveren naar de derde klasse. Drie ronden voor het einde werd tegen buurgenoot Vessem een 1-1 gelijkspel behaald en met tien punten voorsprong op Vessem en 13 punten op Bergeijk mag men spreken van een unicum. Alles was uit de kast gehaald om voorbereid te zijn op dit kampioenschap. Sportief gezien deed Vessem zeker niet onder voor de thuisclub en bij rust stond het nog 0-0. Al snel in de tweede helft kwam Vessem op voorsprong en moest Hoogeloon vol aan de bak, maar met veel strijd en power werd een gelijkspel uit het vuur gesleept.

Hoogeloon zocht in de eerste tien minuten het meest de aanval, maar het waren de gasten die tot twee keer toe een kans kregen. Eerst werd een schot geblokt en daarna werd naast geschoten. Na een prima aanval over veel schijven kwam Hans v/d Heijden vrij voor het doel, maar doelman Van Rooij redde bekwaam. Vessem ging met meer power spelen en zette hoog druk om vervolgens meer en meer gevaarlijk te worden. Doelman Peters van Hoogeloon moest dan ook enkele geweldige reddingen verrichten op onder andere een schot van Jaap van Diessen en ook Thomas Maas was met een vrije trap dicht bij een treffer. Na een stormachtig kwartiertje van Vessem leek Hoogeloon de wedstrijd weer aardig onder controle te hebben en kwam zelf weer meer aan aanvallen toe. Een kopbal van Merijn van Ham was een gemakkelijke prooi voor doelman Peters. Een schot van Sjoerd de Laat uit de draai was te slap om de doelman te verrassen. Een prima aanval, beginnend en eindigend met Sam de Laat, leverde niets op.

Vessem kwam meteen in de tweede helft fel uit de startblokken en had al binnen een minuut succes. Van rechts gaf Frans van Diessen prima voor op zijn neef Jaap van Diessen, die bij de tweede paal de bal binnen knikte. Hoogeloon moest nu wel en een prima schot van Hans v/d Heijden ging maar net langs de kruising. Na een vrije trap van Yannick Sol kopte Sjoerd de Laat maar net naast. Uit een counter schoot Lars van Heijst tegen de doelman op. Hoogeloon zetten er nu vol de druk op en met kunst en vliegwerk bleef Vessem overeind.

Een schot van Hans v/d Heijden ging over en een kopbal van Sam de Laat was een gemakkelijke prooi voor doelman Van Rooij. Ook Vessem kwam een paar keer fel opzetten en doelman Peters moest een paar keer vol aan de bak, vooral op een schot van Frans van Diessen. Een vrije trap van Yannick Sol ging via een verdediger naast. Uit de daarop volgende hoekschop werd het gelijk. Met een schitterende kopbal in de verre hoek liet Niels Luyten de doelman kansloos. Het spel golfde op en neer en de thuisclub bouwde wat meer zekerheid in, zodat er niet veel kansen meer kwamen. Het bleef echter spannend tot de laatste minuut en met een gevaarlijke bal die rakelings voor het doel scheerde had Vessem nog de beste mogelijkheid. Daarna barste het feest los en het zij ze gegund.