Hoogeloon 1 - NWC 1 vooral in het teken van afscheid nemen

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

De laatste competitiewedstrijd van Hoogeloon 1 kende weinig hoogtepunten en stond vooral in het teken van afscheid nemen van enkele spelers en hoofdtrainer Nik Bierens.

Na 15 minuten spelen was de eerste kans voor Hoogeloon. Rob Zanders werd met een steekpass weggestuurd en nam de bal met een goede aanname in de loop mee, maar een verdediger van NWC kon er nog net tussen komen voordat Zanders kon afdrukken. Na 26 minuten de eerste echte kans voor NWC, maar doelman Twan Peters redde bekwaam. Ook in de 29ste minuut had Peters een goede reactie op een kopbal van dichtbij. In de 32ste minuut soleerde een buitenspeler van NWC vakkundig door de verdediging van de blauwwitten en kon hij alleen op de keeper af. Met een uiterste krachtsinspanning kon Peters een doelpunt voorkomen. Een minuut later haalde Zanders uit, maar zijn schot werd niet tot doelpunt omgezet. In de 43ste minuut was er weer een goede redding van Peters op een inzet van NWC. In de tegenstoot schoot Tom Michielse uit zeer kansrijke positie de bal over de goal. Dit betekende ook het einde van eerste helft waarin vooral doelman Peters uitblonk met enkele zeer bekwame reddingen.

Na de thee mochten we dezelfde 22 heren op het veld verwelkomen en viel ook de eerste goal van de wedstrijd. De naar E.F.C. vertrekkende Sam de Laat speelde Zanders aan op de rechterkant van het veld. Zanders trok van rechts, zoals Arjen Robben in zijn beste dagen, naar binnen en schoot de bal met links hard in de korte hoek, 1-0 voor de heren in het blauwwit. In de 69ste minuut kwam er van NWC zijde een keurige voorzet vanaf rechts die makkelijk kon worden binnengelopen door de spits, 1-1. In de 74ste minuut ging nummer 7 omhoog en vond de publiekswissel van clublegende Sjoerd de Laat plaats. Hij werd vervangen door de ervaren Niels Luyten. In de 79ste minuut kon Twan Peters een verdekt schot met een vuist nog net keren. Tien minuten voor het einde kwam Jordy Bruininx op rechts goed door en gaf voor op Zanders, die zijn schot geblokt zag worden. De laatste kans was een inzet van NWC zijde die door de zeer sterk keepende Peters uit de goal werd gehouden.

Met deze 1-1 tegen NWC besluit Hoogeloon 1 het eerste seizoen in de tweede klasse op de 10de plaats. Dit betekent dat Hoogeloon de nacompetitie ingaat om te strijden voor lijfsbehoud. De eerste wedstrijd hiervoor is aankomende zondag thuis tegen TSV Gudok.

Na de wedstrijd werd er uitgebreid afscheid genomen van een aantal personen. Kees van Loon werd bedankt voor het 25 jaar vervullen van de rol van ‘stadionspeaker’ op de Roetwijer. Jesse van Gerwen gaat na drie jaar terug naar E.F.C. om zijn carrière af te sluiten en werd bedankt voor zijn inzet. Sam de Laat gaat naar E.F.C. om te kijken waar sportief gezien zijn lat ligt, maar gaan we zeker nog terugzien als speler van ons vaandelelftal. Sjoerd de Laat stopt na tien jaar als speler van Hoogeloon 1 en werd bedankt voor de vele momenten die hij de supporters heeft bezorgd. Als laatste werd er afscheid genomen van succescoach Nik Bierens die na zes jaar coach te zijn geweest van Hoogeloon 1 vertrekt naar De Valk. Onder Bierens is Hoogeloon kampioen geworden in de 4de klasse en afgelopen seizoen, na een memorabele nacompetitie, gepromoveerd naar de tweede klasse