Hoogeloon wint uit bij MVC'19

5993NC
MAASBREE
tel. 077-4652334

Hoogeloon ging deze zondag op bezoek bij MVC'19 uit Maasbree. De thuisploeg stond voorafgaand aan de wedstrijd op de voorlaatste plaats en alleen wanneer het deze en de komende twee wedstrijden met ruime cijfers zou winnen, zou het Hoogeloon nog voorbij kunnen gaan op de ranglijst om rechtstreekse degradatie te voorkomen.

MVC'19 had de eerste twintig minuten het meeste balbezit, maar creëerde geen grote kansen. Ook Hoogeloon vond de weg naar het doel maar mondjesmaat. De enige twee pogingen waren een kopbal die door Jordy Bruininx uit een corner over het doel werd gekopt en een hard afstandsschot van Sjoerd de Laat die recht in de handen van de keeper belandde. Zo was de ruststand na een erg matige eerste helft dan ook een terechte 0-0.

De tweede helft was een stuk beter van Hoogeloonse zijde. Dit resulteerde tien minuten na rust dan ook in een doelpunt. Tom Michielse stuurde Rob Zanders met een steekbal weg. De spits omspeelde de keeper en zette Hoogeloon zo op een 0-1 voorsprong. Hoogeloon ging daarna op zoek naar een tweede doelpunt, maar het creëerde opnieuw niet echt grote kansen. Sjoerd de Laat was er dichtbij, maar de keeper van de thuisploeg redde op zijn inzet. Tien minuten voor tijd viel dan toch de beslissende 0-2. Na een langlopende aanval tikte de keeper nog een kopbal van Niels Luyten weg, maar de rebound was een prooi voor Rik Michielse.

Door deze overwinning stijgt Hoogeloon een plaatsje op de ranglijst. Volgende week maandag staat de laatste competitiewedstrijd thuis tegen NWC op het programma.