Hoogeloon wint met 3-1 van Tivoli in eerste thuiswedstrijd na de coronabreak

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Bij Hoogeloon maakten Rob Zanders en de van EFC over gekomen Jesse van Gerwen hun debuut. In de 9de minuut vond het eerste wapenfeit van de wedstrijd plaats. Hans van der Heijden zag zijn schot langs getikt worden door de keeper. Na ruim een kwartier spelen sleepte Richard van den Broek door goed doorzetten er een corner uit. Deze corner werd binnengekopt door de volledig vrijstaande Sam de Laat, 1-0. In eerste helft gebeurde er verder weinig noemenswaardigs, behalve dat de keeper van Tivoli een kopbal van Hoogeloonse zijde net voor de lijn kon pakken.

Na rust kwam Jordy Bruininx in het veld. Hij verving Niek van den Broek die geblesseerd was achtergebleven in het kleedhok. Vijf minuten na de thee belandde een bekeken balletje van Hans van der Heijden op de lat. Sam de Laat probeerde de rebound nog binnen te werken, maar zijn inzet werd makkelijk gepakt door de keeper. In de 25 minuten hierna vonden er geen kansen meer plaats, maar in de 74ste minuut was het raak voor Hoogeloon. De debuterende Jesse van Gerwen gaf een diepe bal waar Hans van der Heijden na enige aarzeling toch brood in zag en achteraan ging. De keeper kwam een meter of 30 uit waarna Van der Heijden deze omspeelde en de bal binnen schoot. Een verdediger van Tivoli probeerde met een uiterste krachtsinspanning de bal nog uit het doel te houden maar dit mocht niet baten. Er moest even gewacht worden met aftrappen, want er was inmiddels een hond op het veld beland. Nadat de viervoeter, onder luid applaus van het in grote getale aanwezige publiek, door het baasje van het veld was gehaald kon Tivoli beginnen aan het slotoffensief. Dit leverde één echte kans op en deze was ook meteen raak. Na een goede aanval van Hoogeloonse zijde met Yannick Sol en Richard van den Broek in de hoofdrol werd Tivoli in de tegenstoot gevaarlijk. Met een goede steekpass werd de spits van Tivoli vrij voor keeper Peters gezet en rondde beheerst af. Door de aansluitingstreffer leek het nog spannend te worden, waar het niet dat Tom Michielse enkele minuten later aan alle spanning een eind maakte door een voorzet goed binnen te werken.

De wedstrijd bood wellicht geen topamusement, maar Hoogeloon is met deze overwinning geplaatst voor de knock-outfase van de beker.