Jeike Dijkstra

Geboortedatum: 28-06-2000
Beroep/school: Ruimtelijkvormgever/Stylist
Relatie (verliefd): Single

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:
Afgelopen jaar ben ik afgestudeerd aan het Sint-Lucas in Boxtel. Door mijn stages bij Maarten Baas en Kiki en Joost heb ik ervaren dat het creëren van mooie dingen, werken met mijn handen is wat het beste bij me past. Ik ben pas begonnen bij mijn nieuwe baan als stylist bij Habufa waar ik het erg naar mijn zin heb!

Heb je een bijnaam:
Mijn vrienden, collega’s en familie noemen mij Jeik.

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?
Naast mijn studie heb ik altijd gewerkt in de bediening bij Eeterij ’t Nekkermenneke. Dit vond ik zo leuk dat ik het nog steeds parttime als hobby erbij doe. Maar naast alleen maar werken vind ik borrelen met vriendinnen of thuis voor mezelf dingen maken van onder andere keramiek erg leuk.

Favoriete stamkroeg?
FM Kaffee in Maastricht.

Wat is jouw positie en taak binnen je team?
Rechts/linkshalf. Ik heb helaas nog mijn handen vol aan mijzelf, dus duels winnen van mijn tegenstander is momenteel mijn prioriteit.

Welke trainer of coach is je het meeste bijgebleven en waarom?
Ik speel pas een jaar voetbal dus vandaar mijn huidige trainers Ron en Tonnie.

Als je binnen onze voetbalvereniging één persoon moest kiezen waarvoor je veel respect hebt, wie zou dit dan zijn en waarom?
Onze keeper Manon. Ik vind het heel knap hoe je eigenlijk als klein duimpje toch alle ballen uit het doel weet te houden.

Om wie of wat heb je rond het voetbal het meest gelachen?
Zoë en Noortje, hun zijn voor mij wel de gangmakers tijdens de trainingen of feestjes in de kantine.

Wat zou in jouw ogen een goede bestemming zijn voor het geld dat bestemd was voor het kunstgrasveld?
Ik ben altijd in voor een feestje dus teamuitjes zouden erg leuk zijn. Maar praktisch als ik kijk naar ons team hebben maar de helft een trainingspak en tas, dus dat zou een verbeterpunt kunnen zijn.

Wat is je grootste verslaving?
Kaas!

Wat is de grootste blunder die je ooit hebt gemaakt? Beschrijf deze
Niet heel spectaculair maar vind het altijd heel stom als de aanvaller jou voorbij speelt en dat daaruit een goal komt.

Hoogtepunt als voetballer:
Zoals ik eerder al aangaf voetbal ik nog niet zo lang dus ik heb vooral veel dieptepunten. Maar winnen van mijn eigen dorp Hapert was wel heel leuk.

Dieptepunt als voetballer:
Eerste wedstrijd na de lockdown was wel heel triestig… toen hield ik het amper 60 min vol.

Sterke punten als voetballer:
Mijn vrienden omschrijven mij altijd als een doorzetter.

Zwakke punten als voetballer:
Ik denk mijn onervarenheid.

Meest onderschatte voetballer?
Pff moeilijk! Deze weet ik zo een twee drie niet.

Meest overschatte voetballer?
Blind.

Meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?
Even afkloppen, maar gelukkig heb ik nog nooit een blessure gehad.

Wat staat er bovenaan je bucketlist?
Nieuw-Zeeland.

Doe jij vrijwilligerswerk binnen V.V. Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?
-

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij V.V. Hoogeloon?
Nu met de Corona is er meer behoefte aan gezelligheid en feestjes dus ik zou een jaarlijks clubfeest organiseren.

Grootste irritatie rond het voetbal?
Mensen die aan de zijlijn staan en doen alsof ze de coach zijn.

Welke voetbaldroom zou je nog willen verwezenlijken?
1x scoren.

Idool:
Fabienne Chapot.

Levensmotto:
Liever te dik in de kist dan een feestje gemist.

Favoriet vakantieland:
Ik heb als kind zijnde veel goede herinneringen aan het kamperen in Frankrijk, maar tegenwoordig zie ik liever steeds iets nieuws.

Lievelingsgerecht:
Truffel pasta.

Favoriete film en muziek:
Muziek: London Grammar
Films: Divergent

Wil je verder nog iets kwijt?
-

Jeike.jpg