Sjoerd de Laat

Geboortedatum: 8 september 1994

Beroep/school: Verkoper bij MS Schippers

Relatie (verliefd): Nee

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:

Ik ben nu 6,5 jaar werkzaam bij MS Schippers in Bladel, waarvan ik de afgelopen 4 jaar als verkoper actief ben geweest. Op dit moment ben ik bezig aan mijn laatste maand bij Schippers.

Vanaf 1 juni ga ik aan de slag bij AliusEnergy in Eersel.

Heb je een bijnaam:

Nee

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?

Op vrijdagavond een potje biljarten met de Zwaluw 5.

Verder ga ik zo nu en dan eens met de metaaldetector op zoek naar een pot goud.

Favoriete stamkroeg?

Café D'n Bakker, dit is afgelopen week wel weer gebleken.

Wat is jouw positie en taak binnen je team?

Goeie vraag. Ik heb het idee dat zowel ik, als de trainer, hier nog niet helemaal over uit zijn.

Onderstaande posities heb ik dit jaar in ieder geval vervuld:

• Spits
  • Aanvallende middenvelder
  • Verdedigende middenvelder
  • Centrale verdediger
  • Keeper

Welke trainer of coach is je het meeste bijgebleven en waarom?

Op voetballend gebied zijn dit zowel Erik van de Palen als Nik Bierens. Erik heeft mij destijds van laatste man op het middenveld laten voetballen waardoor ik op technisch vlak wel een stuk beter ben gaan voetballen. Nik heeft na afgelopen seizoen weinig uitleg nodig denk ik !

Het is ook mooi om te zien dat we de oude trainers zoals Ron de Kort, Twan van Tuijl en Ben Lodewijks nog regelmatig bij een wedstrijdje van Hoogeloon 1 langs de kant zien staan!

Als je binnen onze voetbalvereniging één persoon moest kiezen waarvoor je veel respect hebt, wie zou dit dan zijn en waarom?

Zonder alle andere vrijwilligers te kort te doen, wil ik toch wel ons pap benoemen. Als voorzitter heb je een lastige taak om voor iedereen, binnen een vereniging van honderden leden, het juiste te doen.  Als ik dan vervolgens van veel mensen te horen krijg dat ze blij zijn dat hij voorzitter is, dan denk ik: ja, hij doet het goed!

Om wie of wat heb je rond het voetbal het meest gelachen?

Hans van der Heijden

Meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?

In 1 seizoen zowel  mijn neus, vinger, als 2 tenen gebroken.

Wat staat er bovenaan je bucketlist buiten het voetbal om?

3 weken naar Thailand staat nog op de planning.

Doe jij vrijwilligerswerk binnen VV Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?

Ik ben jaren jeugdleider/trainer geweest. Daarnaast heb ik dit jaar al enkele keren een jeugdwedstrijd gefloten. Nu werk ik iedere zaterdag heel de dag dus blijft er helaas weinig tijd over.

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij V.V. Hoogeloon?

Het is, met uitzondering van de velden, allemaal goed geregeld binnen de club! En ik ben bang dat een groene grasmat in een dag niet gaat lukken.

Idool:

Cristiano Ronaldo !

Levensmotto:

Liever spijt van de dingen die ik fout heb gedaan, dan balen van de dingen die ik nooit heb gedaan.

Favoriet vakantieland:

Oostenrijk

Lievelingsgerecht:

Biefstuk met black pepper en truffel olie.

Favoriete film en muziek:

Muziek: Kan naar alles goed luisteren

Films: Law Abiding Citizen

Het kampioenschap

Wie vond je dit seizoen de beste speler van Hoogeloon 1 en waarom?

Sam, heeft iedere wedstrijd sterk gespeeld en veel duels gewonnen!

Wie is de meest onderschatte voetballer van dit seizoen en waarom?

Kylian Mbappéeters, oftewel Rick. Hij valt niet op in de wedstrijd, maar als je er op 27-jarige leeftijd week in week uit weer staat voor je team dan kun je daar alleen heel trots op zijn!

Wat was de moeilijkste tegenstander van dit seizoen en waarom?

De Raven, enige tegenstander waar we niet van hebben weten te winnen.

Welk moment uit dit kampioensjaar zul je over 50 jaar nog weten te herinneren en waarom?

De zondag zelf was toch wel het leukste.  0-1 achter, Niels knikt die bal vast in de haak, het bier vliegt de lucht in, Bully sprint het veld in, scheids fluit af, en de rest is geschiedenis !

Wat is het geheim van achter het kampioenschap?

Een jong team met de juiste instelling en hetzelfde doel, kampioen worden. Uiteraard heeft de staf het ook geweldig gedaan!

Hoe groot is de rol van trainer Nik Bierens in dit kampioenschap en beschrijf deze rol eens?

Groot, Nik is tactisch een zeer goede trainer en weet het goed over te brengen op de groep. We kunnen in verschillende systemen spelen waarin iedereen zijn taak weet binnen het team.

Niet alleen Nik heeft hieraan bijgedragen, Ed heeft het voor elkaar gekregen om heel het jaar door de spelersgroep conditioneel op en top fit te houden! Ik kan nog meer mooie woorden schrijven over Jos, Zjos, Mark, Tonnie, ga zo maar door maar ze weten allemaal dat wij als selectie zijnde blij zijn met zo’n geweldige staf!

Hoe ga je het kampioenschap verder nog vieren?

Op het moment van schrijven is het vrijdag en mijn eerste (werk)dag. We zijn al 5 dagen van de kantine, naar D'n Bakker, naar activiteiten gegaan dus we hebben ons zeker niet verveeld!

Wat zit er in de 3de klasse voor Hoogeloon 1 in het vat?

Voetballende ploegen liggen ons over het algemeen een stuk beter, dus ik zeg op naar het volgende kampioensfeest! (Misschien iets te enthousiast geworden van afgelopen week)

Wil je verder nog iets kwijt
?

Iedereen die tijd en energie in het feestje van afgelopen weekend heeft gestoken, van harte bedankt namens Hoogeloon 1 !!