Kim Dijkstra

Profiel van …

Naam: Kim Dijkstra
Woonplaats: Nog in Eersel, ik ga verhuizen naar Duizel.
Geboortedatum: 08-12-1991
Beroep/school: Eigenaresse bij Restaurant ‘t Menneke
Relatie (verliefd):  Ja, verloofd met Maarten Rombouts

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:
Ik ben samen met mijn twee zussen eigenaresse van
Restaurant ’t Menneke in Eersel. Per 1 januari hebben wij
onze andere zaak verkocht, waar ik de laatste 7 jaar in de bediening heb gewerkt. Nu werk ik weer in de keuken bij ’t Menneke, helemaal mijn ding.

Heb je een bijnaam:
Nee

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?
Lekker dagje naar een wellness resort. Of gezellig terrassen / uit eten.

Favoriete stamkroeg?
Oud Brabant in Eersel, gezellig na het werk een drankje doen met collega’s, of ik ben er te vinden met mijn vriendengroep.

Wat is jouw positie en taak binnen je team?
Ik speel meestal links half. Ik ben meer een aanvaller dan een verdediger, verdedigen is niet voor mij weggelegd.

Hoe bevalt het om samen met de dames van Hoogeloon in competitie verband te voetballen?

Beter dan verwacht. Wij als ‘Dames Dosko’ kunnen veel leren van deze meiden. De trainingen zijn leerzaam en zeker ook gezellig. Ik denk dat wij geen betere stap hadden kunnen maken.

Welke trainer of coach is je het meeste bijgebleven en waarom?
In de afgelopen 3,5 jaar dat ik voetbal speel, heb ik natuurlijk niet veel verschillende trainers meegemaakt. Maar Gerrit Bierens, onze allereerste trainer zijn wij wel dankbaar. Dankzij zijn inzet en geduld hebben wij ‘het dames voetbal’ kunnen opzetten in Duizel, en staan we nu hier.

Als je binnen onze voetbalvereniging één persoon moest kiezen waarvoor je veel respect hebt, wie zou dit dan zijn en waarom?
Geen idee, ik ken nog niet zoveel mensen bij Hoogeloon. Maar voor alle vrijwilligers heb ik respect, zonder hen kunnen we dit natuurlijk niet.

Om wie of wat heb je rond het voetbal het meest gelachen?
Gekkigheid op toernooitjes! Er gebeuren de meest gekke dingen op zo een dag.
Melissa die 8 bier voor haarzelf besteld, Yvonne die alle goals gericht puntert, Anouk die voor de verandering weer eens iets breekt, Noortje die vlekkeloos de swish swish dance doet, de scheidsrechter ervan overtuigen dat een 3-punten tegengoal bij Vessem er niet in zat, ga maar door..

Wat zou in jouw ogen een goede bestemming zijn voor het geld dat bestemd was voor het kunstgrasveld?
Een pinapparaat in de kantine! Erg handig voor degenen die geen contant geld bij hebben, en toch een lekker soepje of broodje willen eten.

Wat is je grootste verslaving?
Eten, met de nadruk op chips.

Wat is de grootste blunder die je ooit hebt gemaakt? Beschrijf deze
Op mijn allereerste training bij Dosko, meteen over de bal vallen en zandhappen.

Hoogtepunt als voetballer:
Eindelijk competitie voetballen. We hebben 3 jaar lang geprobeerd genoeg dames bij elkaar te krijgen, maar dit lukte maar niet.

Dieptepunt als voetballer:
Geblesseerd zijn. Zo graag mee willen spelen, maar niet kunnen.

Sterke punten als voetballer:
Ik denk mijn snelheid en conditie.

Zwakke punten als voetballer:
Verdedigen, dit wil me niet echt lukken.

Meest onderschatte voetballer?
Jens Toornstra

Meest overschatte voetballer?

Sven van Beek

Meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?
Warme chocomel precies in mijn schoen laten vallen! Zo snel mogelijk mijn schoen uitgetrokken, waardoor ik mijn huid eraf trok. Vervolgens 1,5 maand eruit liggen.

Wat staat er bovenaan je bucketlist?
Parachute springen

Hoe schat je de titelkansen van het dames team in?
De top 5 kunnen we wel halen.

Doe jij vrijwilligerswerk binnen VV Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?
Nee, en geen idee wat er allemaal te doen is.

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij V.V. Hoogeloon?

Rosébier van Hoegaarden aanschaffen.

Grootste irritatie rond het voetbal?
Scheidsrechters die niet goed fluiten.

Welke voetbaldroom zou je nog willen verwezenlijken?
Kampioen worden

Idool:
Lieke Martens

Levensmotto:
Take it, or leave it

Favoriet vakantieland:
Mexico

Lievelingsgerecht:

Biefstuk met truffeljus

Favoriete film en muziek:
Muziek: Top 40
Films: The Hunger games

Wil je verder nog iets kwijt?
Wat een gezellige club V.V. Hoogeloon is, en blij dat ik deel mag uitmaken van jullie Dames team!