Hoogeloon moet de punten in Reusel laten

Reusel Sport/CoTrans 1

27 oktober 2019 14:30

Onbekend

Voetballend gezien had Hoogeloon een groot deel van de wedstrijd een licht overwicht en creëerde ook genoeg kansen, maar doelpunten maken was het probleem. Reusel Sport/CoTrans deed dit beter en leidde bij rust met 2-1. In de tweede helft ging Hoogeloon op zoek naar de gelijkmaker en zette Reusel behoorlijk onder druk, maar zoals zo vaak valt dan het doelpunt aan de andere kant. Een gelijkspel zou de verhoudingen beter hebben weergegeven.

De eerste minuten waren aftastend, maar Hoogeloon ging als eerste in de aanval. In de 5de minuut werd een voorzet van Tom de Laat op waarde geschat en kopte Niels Luyten goed in, waarbij de doelman alle moeite had om een doelpunt te voorkomen. Even later kwam Sjoerd de Laat met een geweldige sliding in balbezit en bediende Niels Luyten op maat, die echter te slap in schoot om de doelman te verrassen. Binnen het kwartier kreeg Hoogeloon nog twee kansen. Eerst schoot Yannick Sol snoeihard richting kruising, waarbij doelman Van Buggenum tot het uiterste moest gaan om een doelpunt te voorkomen. Uit de daaropvolgende hoekschop van Yannick Sol kopte Rik Michielse recht op de doelman. Hoogeloon kreeg vooralsnog niet wat het verdiende. Na een klein kwartier kwam de thuisclub voor het eerst tot een doelrijpe kans en schoot Nick Wouters niet eens zo ver over de kruising. In de 26ste minuut was Reusel nu dicht bij een treffer, maar het schot van Matt van Gompel werd prima gestopt door doelman Peters. In de 40ste minuut kwam de thuisclub op voorsprong. Na een hoekschop werd de bal binnen gewerkt door Nick Wouters en drie minuten later zorgde Tuur de Laat met een kopbal voor 2-0. Net voor rust werkte Sjoerd de Laat de aansluitingstreffer binnen en kon men met 2-1 naar de thee.

De tweede helft liet Hoogeloon er geen misverstand over bestaan en ging op zoek naar de gelijkmaker. Een vrije trap van Yannick Sol werd met moeite door de doelman gekeerd en een vlammend schot van Richard v/d Broek ging maar net naast. Na een periode van lang balbezit met prima combinaties kwam Niels Luyten alleen voor de doelman, maar hij wist deze niet te passeren. Een goed schot van Richard v/d Broek ging weer eens net naast en een goed schot van Hans v/d Heijden ging maar net over de kruising. Maar als zo vaak "als jij hem niet maakt, doet de tegenstander het wel". Uit één van de counters gaf Tuur de Laat voor en frommelde Jim Daniëls de 3-1 binnen. Het zat Hoogeloon in deze wedstrijd zeker niet mee en een gelijkspel zou ook wel verdiend zijn geweest. Zondag komt DBS op bezoek en kan Hoogeloon het opnieuw gaan proberen.