Hoogeloon verliest ook tegen PSV/av

PSV 1 (zon)

20 oktober 2019 14:30

Onbekend

In de eerste helft kwam Hoogeloon op voorsprong, maar nog voor rust werd de stand omgebogen in 2-1. In de tweede helft was Hoogeloon overwegend gelijkwaardig, zo niet de betere, maar wist niet te scoren. In de slotminuten deed de thuisclub dit wel en werd het geflatteerd nog 4-1.

Het eerste kansje was voor PSV, maar na vijf minuten kreeg Hans v/d Heijden een vrije schietkans, maar de bal ging hoog over. Een vrije trap van Sam de Laat was maatwerk, werd door Tom de Laat op waarde geschat en hij gaf vervolgens voor op Niels Luyten die daarna trefzeker was, 0-1. Meteen hierop draaide aanvoerder Mike Hovestadt goed weg om vervolgens maar net naast te schieten. PSV kwam herhaaldelijk sterk op zetten. Het zag er verdedigend niet altijd goed uit bij de gasten en een treffer kon dan ook niet uitblijven. Halverwege de eerste helft kopte Jimmey Granviel uit een voorzet van rechts fraai raak en het stond weer gelijk. Een vrije trap van Yannick Sol was op maat voor Richard v/d Broek, die hard inschoot, maar doelman Mlodak redde uitstekend. Meteen hierop was het aan de andere kant wel raak. Wederom werd uit een voorzet van rechts bij de tweede paal raak gekopt.

In de tweede helft deed Hoogeloon er een schepje bovenop en kwam men nu ook veel meer aan aanvallen toe. Een mooie aanval met Niels Luyten en Tom de Laat bracht Hans v/d Heijden in stelling, die goed wegdraaide en fraai richting kruising schoot, maar weer redde de doelman uitstekend. Na weer een goede aanval schoot Richard v/d Broek snoeihard, maar ook rakelings naast. Hoogeloon was in deze tweede helft lange tijd de betere, maar kreeg in de slotminuten de deksel op de neus. In de 90ste minuut en in blessuretijd kopte Hovestadt nog twee keer raak en stond er een pijnlijke 4-1 op het scorebord. Doelman Jesse Lamers voorkwam ook nog een vijfde treffer. Zondag wacht de zware uitwedstrijd tegen Reusel Sport