Hoogeloon wint weer van SBC

SBC 1

2 februari 2020 14:30

Onbekend

Na in de eerste seizoenshelft de uitwedstrijd bij SBC gewonnen te hebben was het nu wederom Hoogeloon die de overwinning binnen wist te slepen. Bij rust stond het nog 0-0, maar in de tweede helft kwam de thuisclub al snel op voorsprong en wist deze ook vast te houden. Dat leverde weer drie punten op en op basis van de tweede helft ook zeker verdiend.

Beide ploegen begonnen voorzichtig en het eerste gevaarlijke moment was voor de gasten uit Son en Breugel, maar dat leverde niets op. Verder gebeurde er in het eerste half uur weinig. Schoten van Yannick Sol en Hans v/d Heijden waren de enige wapenfeiten. Uit een vrije trap schoot Wessel van Gerwen wel fraai raak, maar de treffer werd afgekeurd wegens buitenspel. Max Vernie schoot uit een kansrijke positie maar net naast en zo ging men de rust in met een stand van 0-0.

In de tweede helft ging Hoogeloon fel van start en al na vijf minuten was de thuisclub dicht bij een treffer. Uit een hoekschop schoot Yannick Sol via de vingertoppen van doelman Den Hollander tegen de onderkant van de Lat. Uit de daaropvolgende hoekschop was het alsnog raak. Weer een vlijmscherpe voorzet van Sol die maar half werd afgeslagen, waarna Niels Luyten raak schoot. Aan de andere kant was er ook een goede kans voor de gasten en ging een goed schot van Max Vernie maar net naast. Even later voorkwam Twan Peters met een goede redding de gelijkmaker. Hoogeloon herpakte zich en kwam steeds gevaarlijker opzetten. Uit een prima voorzet van Koen Appels kwam Richard v/d Broek een halve voet te kort om de bal binnen te schieten. Een goed schot van Hans v/d Heijden werd door de doelman prima gepakt en uit een vrije trap van Sam de Laat kopte Niels Luyten maar net naast. Na weer een goede aanval over links kapte Hans v/d Heijden de tegenstander fraai uit, waarna Niels Luyten rakelings voorlangs schoot. Hoogeloon bleef in deze tweede helft de betere, maar de 2-0 bleef uit. Een paar minuten voor tijd stoomde Yannick Sol op volle snelheid vanaf eigen helft door de verdediging, maar werd fors opgevangen, waardoor ook deze kans verloren ging. Al bij al weer een verdiende overwinning. Komende zondag speelt Hoogeloon tegen en in Eindhoven tegen RPC.