Hoogeloon wint van DBS

DBS 1 (zon)

3 november 2019 14:30

Onbekend

Hoogeloon behaalde een zwaar bevochte overwinning op DBS. In het eerste kwartier kwam Hoogeloon enkele keren goed weg en was DBS veel sterker. Na een aanpassing werden de verhoudingen hersteld, kwam ook Hoogeloon meer aan voetballen toe en kwam in de eerste helft op voorsprong. Meteen na rust werd het gelijk, waarna de thuisclub weer de leiding nam en met veel inzet en strijd de drie punten veilig stelde.

Vanaf de aftrap was DBS de betere ploeg, kwam steeds gevaarlijk opzetten en Rik de Wit kreeg een tweedtal aardige kansen, maar schoot beide keren over. Ook Tim v/d Velden schoot goed in, maar doelman Peters redde uitstekend. Ook een prima schot van Ruud van Breemen wist hij te keren. Hoogeloon had het moeilijk achterin en de jarige trainer Nik Bierens haalde Sjoerd de Laat weer naar achteren en het evenwicht werd daarmee hersteld. Geleidelijk kwam Hoogeloon meer aan voetballen toe. Uit één van de aanvallen kopte Niels Luyten maar net over. Halverwege de eerste helft moest doelman Peters weer alles uit de kast halen om een doelpunt te voorkomen. Op slag van rust kwam Hoogeloon op voorsprong. Met een prima dieptepass bereikte Sam de Laat Niek v/d Broek, die vervolgens alleen op de doelman af kon. In eerste instantie wist de doelman de inzet te keren, maar in de rebound schoot Niek toch de thuisclub op voorsprong en ging de rust in met 1-0.

Meteen na rust werd het gelijk. Van rechts en van grote afstand schoot Pim Messing net onder de lat raak. In de 60ste minuut was Hoogeloon weer dicht bij een treffer. Na een prima aanval, waarna Niels Luyten mooi breed gaf op Hans v/d Heijden, schoot deze laatste echter te slap in, waarna de bal door een verdediger kon worden weggetrapt. Een paar minuten later werd het alsnog 2-1. Uit een vrije trap van Yannick Sol kopte Niels Luyten fraai in de bovenhoek. DBS wenste zich er niet bij neer te leggen en met een slotoffensief kwam zij steeds dichter bij het doel van de thuisclub. Ook met een drietal hoekschoppen bleef het gevaarlijk en met een geweldige sliding wist ook Rik Michielse een aanvaller het scoren te beletten. Het eindsignaal kwam dan ook als een bevrijding.

Zondag komt buurman Hapert op bezoek en dat beloofd weer een spannende partij te worden.