Hoogeloon behaalt zwaarbevochten overwinning op Unitas '59

26 januari 2020 14:30

D.E.A. (Dyon) Noppe

Onbekend

Wegens veldperikelen speelde koploper Unitas haar thuiswedstrijd in Hoogeloon. In de eerste helft was Hoogeloon de betere ploeg en stond met de rust met 0-1 voor. De tweede helft was Unitas sterker en kwam verdiend op gelijke hoogte. Puur op karakter knokte Hoogeloon zich naar een 1-2 en verdiende overwinning.

Beide ploegen gingen goed van start en hielden elkaar in evenwicht, maar na een fout in de verdediging profiteerde Koen Appels optimaal en schoof, zij het met moeite, de bal in het lege doel, waardoor er na zeven minuten een 0-1 voorsprong voor Hoogeloon op het bord stond. Vier minuten later kreeg na een goede combinatie Koen Appels een uitgelezen kans, maar nu schoot hij net langs de kruising. Kort hierop was er na een goede aanval weer een aardige mogelijkheid, maar ook deze leverde niets op. Na een goed half uur ging een vlammend schot van Tom Michielse maar net naast. Aan de andere kant schoot Cas Kuipers goed in, maar nu redde doelman Peters uitstekend. In minuut 35 was Hoogeloon wel heel dicht bij een tweede treffer. Met een goede actie kapte Niels Luyten de tegenstander uit en hij gaf prima voor, waarna Koen Appels van dichtbij tegen een tegenstander opschoot. Hoogeloon bleef de gevaarlijkste ploeg en het was wachten op 0-2. Na een goedlopende aanval bediende Hans van der Heijden de opstomende Tom de Laat, die op zijn beurt een prima voorzet gaf op Niels Luyten, maar een verdediger wist de bal nog net van richting te veranderen waardoor de kans verkeken was.

Meteen na rust ging Unitas feller spelen en kwam steeds gevaarlijk opzetten. In de 62ste minuut werd vanaf rechts goed voorgegeven en kopte Kuipers raak, maar de treffer werd afgekeurd wegens buitenspel. Even later behoedde doelman Peters Hoogeloon voor de gelijkmaker door een harde inzet van Toy Forner te pareren. Koploper Unitas voerde de druk verder op en Hoogeloon had alle moeite om overeind te blijven. Na een drietal hoekschoppen viel in de 74ste minuut de gelijkmaker. Uit een voorzet van links kopte de boomlange Ruud Vissers raak, 1-1. Enkele minuten later werd Cis Waterschoot binnen de zestien gehaakt en ging de bal op de stip. In eerste instantie wist doelman De Groot de inzet van Yannick Sol nog te keren, maar in de rebound was hij kansloos en stond het 1-2 voor Hoogeloon. Op karakter en inzet trok Hoogeloon de overwinning over de streep