RPC maatje te groot voor Hoogeloon

Hoogeloon 1

RPC 1

13 oktober 2019 14:30

Onbekend

De gasten uit Eindhoven speelden sterk en leidden bij rust met 0-2 en wonnen uiteindelijk met een dikverdiende 1-4, waar niets op af te dingen was.

RPC begon sterk en zette de thuisclub onder druk, wat echter nog geen doelrijpe kansen opleverde, op een kansje na voor Gakpo, die ruim voorlangs schoot. Na een vrije trap kreeg Richard v/d Broek nog de beste kans, maar deze schoot rakelings naast. Aan de andere kant werd een doelpunt van RPC afgekeurd wegens buitenspel. Sidney Gakpo, broer van de PSV'er, schoot hard op de lat. Hans v/d Heijden schoot goed in maar doelman Mohanlal stopte bekwaam. RPC was duidelijk de betere ploeg en Hoogeloon moest het hebben van spaarzame uitvallen. Weer schoot Gakpo nog maar eens rakelings over. Toch zag het er naar uit dat Hoogeloon ongeschonden de rust ging halen, maar in de laatste paar minuten ging het toch nog twee keer mis. Twee minuten voor de pauze werd het 0-1 door Krijn Feskens. Een minuut later maakte Rick Wijnen er met een kopbal 0-2 van.

Na rust bood Hoogeloon wat meer tegenstand en kwam steeds meer aan aanvallen toe. Toch was de eerste kans weer voor de gasten. Gakpo schoot goed in, maar een redding van doelman Peters voorkwam erger. Op aangeven van Gakpo schoot even later Bogaerts goed in en weer redde doelman Peters met de voet. In de 72ste minuut viel definitief de beslissing. Gakpo liep slim weg, kapte goed uit en schoot vervolgens fraai in de kruising. Geraerts maakte er even later nog 0-4 van. In de 82ste minuut redde Tom Michielse voor Hoogeloon de eer door laag in de verste hoek binnen te schieten. Doelman Peters voorkwam met enkele goede reddingen nog een grotere achterstand. Hans v/d Heijden schoot nog een keer hard in, maar ook recht op de doelman. Op de overwinning van RPC viel niets af te dingen en zij ging verdiend met de drie punten huiswaarts. Zondag wacht de uitwedstrijd tegen PSV.