Hoogeloon wint zoals verwacht van Tivoli

Tivoli 1

8 december 2019 14:30

Onbekend

Hoogeloon moest uit tegen Tivoli, dat een week eerder voor de eerste keer gelijk speelde, en de verwachtingen waren dan ook om met drie punten naar huis te gaan. Tivoli spartelde nog wel wat tegen, maar bij rust was het 0-2 en had het ook al 0-4 kunnen zijn. De tweede helft was van een matig niveau, werd het nog wel 0-3, waarna Tivoli terugkwam tot 1-3, waarna ze het nog een tijd met een man minder moesten doen.

In de eerste vijf minuten kwam de thuisclub een paar keer gevaarlijk opzetten en werd daarmee gevaarlijk. Hoogeloon dicteerde evenwel de wedstrijd. In de twaalfde minuut werd Hans goed aangespeeld en hij gaf goed voor, maar in de drukte voor het doel leverde dit niets op. Twee minuten later bediende Niels Luyten Richard v/d Broek, die uitstekend wegdraaide en vervolgens diagonaal raak schoot, 0-1. Halverwege de eerste helft gaf Jordy Bruininx goed op v/d Broek die weer goed inschoot, maar een verdediger wist het schot te blokken. Na een half uur schoot Yannick Sol uit een vrije trap hard op de lat en uit een hoekschop kopte Rik Michielse goed in, maar de doelman wist de inzet te keren. Even later kreeg Niels Luyten een opgelegde kans, maar de bal belandde via een been in het zijnet. In de 38ste minuut belandde de bal op de stip na een handsbal en Yannick Sol voltrok het vonnis, 0-2. Op slag van rust bediende Richard v/d Broek de vrijstaande Yannick Sol die ruim over schoot. Achterin was Sjoerd de Laat heer en meester en als er al een keer gevaar dreigde werd er kordaat in gegrepen.

Hoogeloon zocht meteen na rust weer de aanval en van rechts gaf Hans v/d Heijden prima voor, waarna Niels Luyten maar net naast schoot. Kort daarna kreeg hij nogmaals een uitgelezen kans voor de 0-3, maar weer schoot hij uit een vrije positie naast. In de 60ste minuut werd het dan alsnog 0-3. Met een individuele actie ontdeed Richard v/d Broek zich van een drietal tegenstanders en schoot in de verre hoek raak. Een kwartier voor tijd kwam de thuisclub nog enigszins terug in de wedstrijd. Tom Michielse beging binnen de zestien een overtreding en vanaf elf meter werd perfect raak geschoten. Wegens een blessure moest de thuisclub de laatste tien minuten met tien man verder. Sam de Laat kreeg nog een goede kans, maar schoot hard tegen de doelman op.