Hoogeloon wint ook van Wilhelmina Boys

Wilhelmina Boys 1 (zon)

29 september 2019 14:30

Onbekend

Het was al heel mooi om drie punten mee terug te brengen uit Son en Breugel en om dan ook thuis te winnen van Wilhelmina Boys maakt het helemaal lekker. Het eerste kwartier was Hoogeloon de bovenliggende partij, maar daarna werd het evenwicht hersteld en kwam ook Wilhelmina Boys herhaaldelijk op zetten, echter zonder grote kansen te creëren. Bij rust leidde Hoogeloon met 1-0 en na 90 minuten prijkte een 4-1 eindstand op het bord.

Hoogeloon ging prima van start en al na twee minuten werd Rik Michielse diep gestuurd en kon alleen op doelman Berings af, maar hij schoot te snel recht op de doelman. Ook Hans v/d Heijden schoot even later hard op de doelman. Herhaaldelijk kwam de thuisclub sterk op zetten en dicteerde het spel. Na een kwartier zakte het tempo wat terug en konden ook de gasten wat meer aan aanvallen denken. Grote kansen kwamen er echter vooralsnog niet. Na een klein half uur kwam de voorsprong tot stand. Het begon met een goede actie van Hans v/d Heijden, die daarna Tom de Laat bediende en die na een mislukte voorzet van links het in de rebound met rechts wel goed deed, waarna Niels Luyten beheerst raak schoot. Richard v/d Broek ontdeed zich even later mooi van een drietal tegenstanders, gaf prima voor, maar het leverde verder niets op.

Na rust was er nog maar net afgetrapt en stond het 2-0. Een foute terugspeelbal was de aanleiding. Jordy Bruininx was er als de kippen bij om dit buitenkansje te verzilveren. Na tien minuten leek de 3-0 in de maak. Op een steekpass konden Niek v/d Broek en Richard v/d Broek samen op het doel af. Niek legde mooi op tijd breed en Richard had de bal voor het intikken, maar schoof de bal jammerlijk naast. Een goed schot van Yannick Sol ging maar net naast. In de 75ste minuut stuurde Niels Luyten met een mooie pass Richard v/d Broek weg. Deze maakte nu geen fout en schoot fraai de 3-0 binnen. En nog was de wedstrijd niet gespeeld. Een goed schot van Hans v/d Heijden ging maar net naast. Een paar minuten voor tijd werd het 4-0. Jibbe Lemmens bediende Niels Luyten op maat, die zich van zijn tegenstander ontdeed en beheerst binnen schoot. Het laatste akkoord was echter nog voor de Boys. Verdediger Huib Bergkamp zag dat de Hoogeloonse doelman iets te ver voor het doel stond en vanaf de middenlijn schoot hij via onderkant lat raak, een juweeltje, en redde daarmee de eer. Zonder grootst te spelen behaalde Hoogeloon een tweede forse overwinning en gaat daarmee op kop in de derde klasse. Zondag reist Hoogeloon naar Budel om ook daar te proberen een goed resultaat te behalen