Hoogeloon wint ook simpel van De Weebosch

De Weebosch 1 (zon)

14 september 2019 18:00

Onbekend

Ook in het derde bekerduel had Hoogeloon, zonder zich noemenswaardig in te spannen, geen enkele moeite met De Weebosch. De gasten misten enkele basisspelers, maar bij Hoogeloon ontbraken er zelfs zes, wat geen beletsel was om eenvoudig met 4-0 te winnen.

Al in de eerste minuut, bij de eerste de beste aanval, was het raak. Met een geweldige pass zette Sam de Laat de voorhoede aan het werk en uit de half afgeslagen aanval schoot Richard v/d Broek snoeihard raak. Hans v/d Heijden was in de 20ste minuut dicht bij de 2-0, maar de bal ging net naast. Vijf minuten later kreeg Niek v/d Broek tot twee keer toe de kans om de score op te voeren, maar er zat steeds een been tussen of de doelman stond op de goede plek. In de 40ste minuut kopte Tom Michielse bij een opgelegde kans naast en daarna schoot Jan van Rooy tegen de doelman op. Een minuut later werkte Hans v/d Heijden het nu wel goed af en schoot in de verre hoek raak, 2-0. Nog net voor rust werd het 3-0. Na een snelle aanval was de voorzet van Niek v/d Broek perfect op maat en kon Jan van Rooy beheerst binnen schuiven.

Al snel in de tweede helft schoot Richard v/d Broek hard tegen de doelman op en ook Rik Michielse was dicht bij een vierde treffer. Uit één van de spaarzame aanvallen van de gasten werd het nog bijna 3-1. Op aangeven van Tom Michielse scoorde Jan van Rooy de 4-0 en was de wedstrijd dan ook definitief gespeeld. Na een succesvol voorseizoen met vriendschappelijke wedstrijden en de drie bekerduels wacht zondag de eerste wedstrijd in de derde klasse uit tegen S.B.C. (Son en Breugel)