Hoogeloon boekt belangrijke overwinning op Bergeijk

Bergeijk 1 (zon)

20 april 2019 18:30

Onbekend

Er stond voor zowel Hoogeloon als voor Bergeijk veel op het spel. Bergeijk kon bij winst aanhaken en de thuisclub kon meer afstand nemen. Dit laatste was het geval en was ook dik verdiend. In grote delen van de wedstrijd was Hoogeloon de baas en de aanvallende ploeg. Toch bleef het tot de laatste minuut spannend. Uit de vele kansen kwam men uiteindelijk wel op voorsprong, maar het duurde tot diep in blessuretijd voor de definitieve beslissing viel.

De eerste minuten was het even aftasten, maar al snel voerde Hoogeloon het tempo op en prompt kwamen er kansen. Uit een vrije trap schoot Yannick Sol maar net over. Na een goed kwartier leek de voorsprong in de maak. De weer sterk spelende Sam de Laat rukte op vanaf het middenveld en speelde de bal slim door de benen van de tegenstander om vervolgens de doelman met een stiftje te willen verschalken. Doelman Bauhaus redde echter uitstekend.

Halverwege de eerste helft werd Tom de Laat weer eens weggestuurd, maar de afgemeten voorzet leverde niets op. Hans v/d Heijden speelde zich even later mooi vrij en schoot vervolgens maar net voorlangs. Na bijna een half uur kwam het eerste gevaar van Bergeijk. Na een snelle uitbraak schoot Stijn Cuypers op de uitkomende doelman Twan Peters. De thuisclub bleef de aanval zoeken en Bergeijk had maar weinig in te brengen. Het enige wat er nog aan schorte was een doelpunt. Uit weer een prima voorzet van Tom kopte zijn broer Sjoerd goed in, maar hij kon de bal niet genoeg snelheid geven. Ook vlak voor rust waren Niels Luyten en Sjoerd de Laat dichtbij een treffer.

Na rust een zelfde spelbeeld. Na een goede actie en voorzet van Hans v/d Heijden kreeg Niels Luyten een goede schietkans, maar de inzet was te zacht om de doelman te verrassen. Even later schoot Sjoerd de Laat naast en een schot van Luyten ging rijkelijk ver voorlangs. Na een goed uur spelen was het dan wel raak. San de Laat bediende Niels Luyten op maat en deze gaf de doelman het nakijken. Tom de Laat had even later de 2-0 op zijn schoen, maar nu redde de doelman bekwaam.

Bergeijk ging in de laatste fase wat meer naar voren spelen en ontstond er veel ruimte voor de thuisclub, die een paar keer onterecht werden teruggefloten wegens buitenspel. In de slotminuut ging ook doelman Bauhaus mee naar voren, maar in een snelle uitbraak werd Niek v/d Broek diep gestuurd en van grote afstand schoot hij richting het lege doel en tergend langzaam ging de bal over de doellijn.

Al bij al een dikverdiende overwinning.

Foto´s