Hoogeloon bindt ook HMVV aan zegekar

HMVV 1

4e klasse F

4 november 2018 14:30

Onbekend

Tegen HMVV kun je altijd verzekerd zijn van een prima pot voetbal. En ook op deze stralende zondagmiddag was dit weer het geval. Maar gemakkelijk was het zeer zeker niet. Bij rust was de stand 2-2 nadat HMVV telkens op voorsprong kwam. In de tweede helft kwam Hoogeloon op een 2-4 voorsprong, maar de thuisclub wenste zich niet gewonnen te geven en kwam terug tot 3-4. Tot de laatste seconden druipte de spanning er vanaf, maar de drie punten gingen alsnog mee naar Hoogeloon.

Hoogeloon begon goed aan de wedstrijd en met goede combinaties werd steeds de aanval gezocht. In de 12de minuut werd het onverwacht 1-0. Tomas Castelijns speelde op de achterlijn de tegenstander uit en legde vervolgens de bal terug op Sven Spooren die hier wel raad met wist en beheerst binnen schoot. Met goed positiespel bleven de gasten de aanval zoeken en halverwege de eerste helft werd dit beloond. Na een vrije trap van Yannick Sol werd een overtreding begaan op Sjoerd de Laat en ging de bal op de stip. Zoals gewoonlijk voltrok Yannick Sol het vonnis en was de stand weer gelijk. Een afstandschot van Tom de Laat ging even later over. In de 25ste minuut nam HMVV wederom de leiding. In een scrimmage voor het doel verschalkte Dirk Verstijnen met een slim hakballetje doelman Lamers.

Weer kon Hoogeloon opnieuw beginnen en deed dat ook. Na een goede actie van Tom de Laat mocht Yannick Sol weer eens een vrije trap nemen en deze werd door Sjoerd de Laat geweldig binnen gekopt, waardoor het weer gelijk stond. Uit een vrije trap van Sol had het zomaar 2-3 kunnen zijn, maar met kunst en vliegwerk wist de doelman de bal te keren. Hoogeloon bleef de betere ploeg en uit een voorzet van Niels Luyten kogelde Sjoerd de Laat maar net naast. Nog voor rust gaf Sjoerd de Laat goed voor op Niels Luyten, die op zijn beurt uit vrije positie tegen de lat kopte.

De tweede helft was pas vijf minuten oud en het stond 2-3. Na een prima combinatie bediende Niels Luyten Yannick Sol die via de doelman raak schoot. De wedstrijd werd grimmiger en duidelijk was dat HMVV niet wilde verliezen. Een goed kwartier voor tijd bediende Jordy Bruininx de goed inkomende Yannick Sol die de 2-4 binnen schoot. Hiermee leek de wedstrijd beslist, maar met nog tien minuten op de klok werd het toch 3-4. Uit een hoekschop kopte de nummer 10 van HMVV fraai binnen. HMVV rook dat er nog kans was en speelde vol op de aanval. De doelman van Hoogeloon moest er met een blessure vanaf en Sjoerd de Laat trok het keepertenue aan, maar met man en macht werd de overwinning veilig gesteld.