Verdiende overwinning van Hoogeloon op Woenselse Boys

Woenselse Boys 1

23 december 2018 14:00

Onbekend

De laatste wedstrijd voor de winterstop speelde Hoogeloon thuis tegen Woenselse Boys. Hoogeloon, koploper in de 4de klasse F, was er alles aan gelegen om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen. De thuisclub ging goed van start. Het was eenrichtingsverkeer en Hoogeloon kwam verdiend op voorsprong. In het tweede gedeelte van de eerste helft werd Hoogeloon wat gemakzuchtiger en kwamen de gasten langzij. In de tweede helft stelde de thuisclub orde op zaken en werd het 2-1, om de winst daarna gedegen veilig te stellen.

Het eerste kwartier was Hoogeloon duidelijk de betere ploeg en met goede combinaties werd de tegenstander terug gedrongen op eigen helft. En na goed tien minuten stond de 1-0 op het scorebord. Met een prima pass bereikte Sam de Laat Niels Luyten, die goed aannam om vervolgens prima raak te schieten. Uit een vrije trap van Yannick Sol moest de doelman alles uit de kast halen om een doelpunt te voorkomen en na een hoekschop schoot Tom Michielse over. Na een fout achterin bij de Boys leek Sjoerd de Laat alleen op het doel af te kunnen, maar werd hard onderuit gelopen door Denny de Roo.

De thuisclub liet de teugels wat vieren en prompt kwamen de gasten wat meer opzetten. In de 35ste minuut werd het zowaar gelijk toen uit de eerste de beste kans raak werd geschoten. Van grote afstand verdween een pegel van Rob Verbeek in de kruising, waarna Hoogeloon weer opnieuw kon beginnen.

De tweede heft ging de thuisclub weer goed van start en met prima combinaties werd het doel van de tegenstander opgezocht. Hoogeloon bleef scherp en in de 65ste minuut was Hoogeloon dichtbij een doelpunt, maar schoot Hans v/d Heijden net voorlangs. Vijf minuten later was het alsnog raak. Weer was het Hans v/d Heijden die zich van een drietal tegenstanders ontdeed om vervolgens in de verre hoek raak te schieten. Niels Luyten schoot nog een keer in het zijnet en een goed schot van hem werd geblokt.

Hoogeloon speelde de wedstrijd gedegen uit en Woenselse Boys was niet bij machten om daar verandering in te brengen. Met een ongeslagen statis mag Hoogeloon zich herfstkampioen noemen.