Hoogeloon wint ook van Nieuw Woensel

Nieuw Woensel 1

7 oktober 2018 14:30

Onbekend

Hoogeloon begon sterk aan de wedstrijd, kwam terecht op voorsprong en had deze voor rust uit moeten bouwen. In de tweede helft hield de thuisclub lang stand en kwam met tien man zelfs op gelijke hoogte. In het slot van de wedstrijd werden de drie punten alsnog veilig gesteld.

Al snel in de wedstrijd creëerde Hoogeloon een veldoverwicht. Met snelle aanvallen en goede combinaties werd de thuisclub onder vuur genomen. In de 11e minuut werd Sam de Laat goed weggestuurd, maar werd in de zestien ondersteboven gelopen. Scheidsrechter De Bondt zag er een strafschop in en vanaf elf meter mocht Yannick Sol aanleggen. Doelman Smulders koos de goede hoek en stopte bekwaam. Halverwege de eerste helft werd het toch 0-1. Na een overtreding op Niek v/d Broek ging de bal wederom op de stip en nu schoot Niels Luyten in dezelfde hoek wel raak. Na een goede aanval schoot even later Hans v/d Heijden in het zijnet. Na een vrije trap van Sol kwam Sjoerd de laat goed voor zijn man, maar de inzet was niet hard genoeg om de doelman te verrassen. Na een fout van doelman Smulders schoot Niek v/d Broek goed in, maar een verdediger keerde de bal met de arm en weer ging de bal op de stip. De doelman wist de bal echter wederom te keren. Wel moest de thuisclub verder met tien man. Op slag van rust kopte Niek v/d Broek fraai binnen na een prima voorzet van Tom de Laat, maar de treffer werd afgekeurd wegens buitenspel.

Al in het begin van de tweede helft kreeg ook Nieuw Woensel een strafschop wegens hands en deze werd door Mitchel Kluytmans doeltreffend ingeschoten. Het stond weer gelijk en ondanks een man minder bleef de thuisclub aardig overeind. Een vlammend schot van Niels Luyten wist de doelman te keren en na een hoekschop kopte Sjoerd de Laat goed door, waarna Rik Michielse hard op de doelman schoot. Even later gaf Nick Somers goed voor, waarna Niek v/d Broek tegen de lat schoot. De tijd begon te dringen, maar de winnende treffer kwam er toch nog. In 88ste minuut schoot Yannick Sol uit een vrije trap alsnog de winnende binnen. Komende zondag komt EMK op bezoek.

Foto´s