Hoogeloon overtuigend in Lage Mierde

SDO'39 1

28 april 2019 14:30

Onbekend

Na een prima paasweekend was het zaak om ook tegen SDO'39 de punten binnen te slepen. Dit gebeurde met veel overtuiging en wilskracht. Tegen de verhouding in kwam Hoogeloon op achterstand, maar kwam daarna op gelijke hoogte. In de tweede helft domineerde de gasten op alle fronten en liepen vervolgens uit naar een 1-5 overwinning. Met dit resultaat zet Hoogeloon een grote stap naar het kampioenschap. Het moet wel heel gek lopen wil het nu nog mis gaan.

De gasten uit Hoogeloon begonnen erg sterk,en al binnen de 30 seconden had het raak moeten zijn. Niels Luyten had een paar meter voor het doel de bal voor het inschieten, maar doelman Sanders wist met het nodige geluk de bal nog te keren. In de derde minuut schoot Hans v/d Heijden maar net naast. Een harde vrije trap van Yannick Sol ging via de hand van de doelman tegen de lat en in de rebound vond Sjoerd de Laat doelman Sanders op zijn weg.

De eerste de beste aanval van de thuisclub leverde tegen de verhouding in een doelpunt op. Uitblinker van SDO'39 Thijs Spierings krulde de bal fraai over de verdediging in de doelmond waar iedereen mis taste en de bal verdween tegen de touwen, 1-0. Hoogeloon ging niet bij de pakken neerzitten en met veel druk toog men ten aanval. Een prima schot van Hans v/d Heijden werd eerst nog gered, maar met ook wat geluk werd 't na een goed kwartier gelijk. Yannick Sol schoot uit een vrije trap de bal richting doel en ook nu taste iedereen mis. Halverwege de eerste helft moest doelman Peters handelend optreden en deed dat met verve. In de 35ste minuut kreeg Hans v/d Heijden de gelegenheid om uit te halen, maar raakte de bal niet goed en deze ging naast. Net voor rust schoot Tom Michielse nog in het zijnet.

Hoogeloon zette er na rust meteen de druk op en na vier minuten was het na de tweede hoekschop raak. Hans v/d Heijden kapte fraai de tegenstander uit en met een schot in de korte hoek liet hij de doelman kansloos. Binnen het kwartier was het wederom van der Heijden die weer de verdediging het nakijken gaf en koel binnen schoot, 1-3.

Deze zelfde speler schoot vervolgens ook nog tegen de buitenkant van de paal. Hoogeloon was heer en meester en speelde bij vlagen hogeschool voetbal. Als de wedstrijd al niet was beslist maakte Niels Luyten met een geweldig doelpunt in de kruising aan alle twijfel een einde,1-4. Het slotakkoord was echter voor Hans van der Heijden die voor 1-5 zorgde en daarmee een zuivere hattrick op zijn naam kreeg. De thuisclub kreeg nog een kans, maar doelman Peters redde uitstekend. Ook na een mooie actie van Niek van den Broek had er voor Hoogeloon nog meer ingezeten, maar Hoogeloon kan met vertrouwen uitkijken naar de confrontatie komende zondag thuis tegen Vessem. Een gelijkspel is voldoende om het kampioenschap binnen te halen.