Hoogeloon winnaar in duel tegen Vessem

Vessem 1 (zon)

4e klasse F

21 oktober 2018 14:30

Onbekend

Hoogeloon moest het op zondagmiddag 21 oktober opnemen in en tegen Vessem, dat alle wedstrijden nog had gewonnen. Hoogeloon was met twee overwinningen en twee gelijke spelen nog ongeslagen. In deze derby had Hoogeloon de eerste helft veruit het beste van het spel en kwam dan ook verdiend op voorsprong. Wat gelukkig kwam de thuisclub op gelijke hoogte, maar nog voor rust namen de gasten de leiding weer over. In de tweede helft werd het weer gelijk, waarna wederom Hoogeloon de leiding nam en deze, zij het met moeite, over de streep wist te trekken.

Hoogeloon begon sterk aan de wedstrijd en de eerste kans diende zich al snel aan. Hans v/d Heijden schoot echter hoog over. Vessem antwoordde met een tegenaanval, maar het liep voor Hoogeloon goed af. Hoogeloon bleef de aanval zoeken en Vessem werd herhaaldelijk ver terug gedrongen. Na een goede aanval belandde de bal uiteindelijk bij Sam de Laat, die hard en laag inschoot, maar doelman Marijn van Rooij stopte bekwaam. In de 15de minuut ging Hans v/d Heijden op solotoer, maar werd onreglementair gestopt en de bal ging op de stip. Yannick Sol maakte geen fout en stuurde de doelman naar de verkeerde hoek, 0-1. Een poging van Sjoerd de Laat uit een moeilijke positie ging naast en over. Onverwacht werd het, tegen de verhouding in, in de 34ste minuut gelijk. Een voorzet van rechts werd door Rick Peeters licht getoucheerd en de bal verdween in de verste benedenhoek tegen het net. Hoogeloon kon weer opnieuw beginnen. Vijf minuten later ging een poging van Vessem naast. Vlak voor rust werd het dan toch 1-2. Na een overtreding op Sjoerd de Laat ging de bal wederom op de stip en weer maakte Yannick Sol geen fout. Hij schoot nu in de andere hoek de bal binnen.

Vessem kwam na de thee fel uit de startblokken en had daarmee al na twee minuten succes. In een scrimmage voor het doel was het Frans van Diessen die via een verdediger doel trof. Hans v/d Heijden kreeg een goede schietkans, maar de bal ging rijkelijk hoog over. Na een goede aanval werd Sjoerd de Laat weggestuurd en de bal belandde daarna bij Tom Michielse die jammer genoeg naast schoot. Sjoerd de Laat had even later de 2-3 op de schoen, maar zijn inzet werd gekraakt door doelman Van Rooij.

Aan de andere kant werd ook de thuisclub gevaarlijk en Jaap van Diessen schoot maar net naast. Halverwege de tweede helft werd het 2-3. Uit een afgemeten voorzet van Tom de Laat schoot Hans v/d Heijden fraai raak. Een kwartier voor tijd belandde een voorzet tegen de binnenkant van de paal, waarmee Hoogeloon goed wegkwam. Hierna ging Vessem alles of niets spelen en kwamen er een paar hachelijke situaties voor het Hoogeloonse doel. De beste actie was nog voor Niek v/d Broek die goed werd aangespeeld om vervolgens mooi weg te draaien en hard in te schieten, maar de doelman redde uistekend. Ook doelman Jesse Lamers had een paar voortreffelijke reddingen. De drie punten gingen mee naar Hoogeloon en bezorgde Vessem de eerste nederlaag.

Zondag speelt Hoogeloon thuis tegen ZSC uit Westerhoven.

Foto´s