Puike overwinning van Hoogeloon op Waalre

Waalre 1 (zon)

30 september 2018 14:30

Onbekend

Hoogeloon kwam al snel op voorsprong en had deze kunnen vergroten, maar daarna werd Waalre sterker. In de tweede helft had de thuisclub de overhand en werd het al snel 2-0 en als men het beter had uitgepeeld had de score veel hoger kunnen uitvallen tegen Waalre, dat vorig seizoen kampioen was geworden in de vijfde klasse.

Al na vijf minuten had de thuisclub succes. Met een kluts kwam de bal bij Hans v/d Heijden die de tegenstander en ook de doelman uitspeelde om vervolgens beheerst binnen te schieten. Twee minuten later had Niek v/d Broek de 2-0 op de schoen, maar deze schoot over. Hierna werd Waalre sterker en drukte Hoogeloon bij herhaling achteruit. Een schot van Bart Cox ging maar net voorlangs en een schot van Tommy Knigge ging hoog over en naast.

Meteen in de tweede helft schoot Yannick Sol goed in, maar doelman Bouwmans redde met moeite. Maar het was uitstel van executie. In de 53ste minuut was het wel raak. Op het randje van buitenspel mocht Niek v/d Broek alleen op de doelman af, om vervolgens beheerst binnen te schieten. Uit een hoekschop werd het even later bijna 3-0. Rik Michielse kopte voortreffelijk in, maar met een geweldige redding voorkwam de doelman erger leed.

Geleidelijk aan werd het een open wedstrijd en ook Waalre kreeg een kans. Kees Uijthoven schoot goed in, maar ook doelman Jesse Lamers toonde zijn kunnen en stopte voortreffelijk. Aan de andere kant ging v/d Broek weer alleen op doel af, maar schoot nu naast. Doelman Lamers van Hoogeloon haalde een inzet fraai uit de benedenhoek. Ook Rik Michielse was tot twee keer toe dichtbij een doelpunt. Zijn broer Tom hield een bal nog net binnen de lijnen om vervolgens diep te geven op v/d Broek, die weer alleen op doel af kon om daarop hoog over te schieten. Ook Hans v/d Heijden was er alleen door en schoot tegen de doelman op en in de rebound schoot Niek v/d Broek over. Als Hoogeloon de kansen, zeker in de tweede helft, beter had benut had ook de score zeker hoger kunnen uitvallen.

Komende zondag wacht voor Hoogeloon de uitwedstrijd tegen Nieuw Woensel.