Bekerwedstrijd Casteren - Hoogeloon

Casteren 1 (zon)

2 september 2018 13:30

Onbekend

Hoogeloon was zoals verwacht de betere ploeg, maar vooral in de eerste helft bood de thuisclub goede tegenstand. Al snel in de wedstrijd kwam Casteren zelfs op voorsprong, maar moest uiteindelijk het onderspit delven voor Hoogeloon dat met 1-3 won.

Al na drie minuten was een te slappe terugspeelbal van Koen Appels de aanleiding voor 1-0.

Willem van Rijthoven onderschepte de bal en met een mooie lob over de uit zijn doel gekomen keeper tekende hij voor de 1-0 voorsprong. Lange tijd hield de thuisclub stand, maar halverwege de eerste helft werd het dan toch gelijk. Hans v/d Heijden speelde zich op links aardig vrij en gaf afgemeten voor, waar Jorg Bolte gemakkelijk de gelijkmaker kon binnen schuiven. Er waren voor Hoogeloon genoeg kansen om voor rust uit te lopen, maar het bleef tot aan de rust 1-1.

Ook in de tweede helft creëerde Hoogeloon veel kansen en Casteren kon eigenlijk alleen maar tegenhouden. In de 60ste minuut werd het dan toch 1-2 door een prima schot van Niels Luyten. Enkele minuten later maakte Tom de Laat er met een schot cq voorzet 1-3 van.

Er kwamen nog wel kansen, maar de scherpte en de wil om de score hoger op te voeren ontbrak daarvoor. Casteren kreeg uit een spaarzame uitval nog de beste kans, maar het werd een vuurpeil. Al bij al een nuttige oefenpot voor beide teams.

Zondag speelt Hoogeloon tegen de andere buurgenoot Hapert. Verwacht mag worden dat de tegenstand aanzienlijk groter zal zijn.

foto's