Hoogeloon en Hapert delen de punten

Hapert 1 (zon)

9 september 2018 14:30

Onbekend

Na de eerste bekerwedstrijd tegen buurgenoot Casteren te hebben gespeeld, was het nu tegen buurgenoot Hapert. Vooral in de eerste helft was het best een aardige wedstrijd met kansen aan beide kanten. Hapert was het slagvaardigst met twee treffers, waarna Hoogeloon de aansluitingstreffer maakte. De tweede helft was van mindere kwaliteit, maar uit een strafschop kwam de gelijkmaker tot stand. Deze puntendeling was wel gerechtvaardigd.

Al na drie minuten gaf Tom de Laat prima voor op Niek v/d Broek die uit een vrije positie net over kopte. In de zesde minuut kwamen de gasten op voorsprong. Met teveel vrijheid combineerde Hapert door de verdediging en tot slot schoot Jordy Huybrechts van dichtbij raak. Uit een hoekschop van Tom de Laat was Rik Michielse bij de eerste paal bijna succesvol. Door fel storen voorin kwam Hoogeloon in balbezit, waarna Niek v/d Broek weer een goede kopkans kreeg, maar weer ging de bal over. In de 27ste minuut werd het 0-2 door een goed afstandsschot van Brian Tijssen. Een schot van v/d Broek mislukte en ging hoog over. Hans v/d Heijden deed het even later beter want hij schoot fraai binnen na eerst de tegenstander te hebben uitgespeeld.

In de tweede helft ging een moeilijke poging van Niels Luyten naast en geleidelijk aan werd het spel beduidend minder aan beide kanten. In het laatste kwartier ging Hoogeloon achter één-op-één spelen om toch de gelijkmaker te fabriceren. Een prima schot van Hans v/d Heijden werd met grote moeite tot hoekschop verwerkt. Deze werd genomen door Tom de Laat, waarna in het strafschopgebied een overtreding werd begaan en de bal op de stip ging. Van elf meter maakte Rik Michielse geen fout en met een 2-2 gelijkspel moesten beide teams genoegen nemen.

foto's