Hoogeloon uit de beker na nederlaag tegen Bladella

Bladella 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs 2e ronde Groep 1 46

22 oktober 2023 14:30

T. van der Gugten

Sportpark De Smagtenbocht
Bossingel 7
5531NH
BLADEL
tel. 0497-381924

Op zondag 22 oktober werd de tweede ronde van de beker gespeeld tussen Bladella en Hoogeloon. Veel toeschouwers waren op deze herfstzondag bijeengekomen op het sportpark in Bladel.

De eerste helft begon met goed voetbal aan beide kanten. De score werd geopend door de thuisploeg. Een voorzet van de zijkant werd in het doel gewerkt. Het regende niet in Bladel, maar het veld was glad waardoor veel spelers uitgleden. De dreiging vanaf Hoogeloonse zijde kwam veelal van Sven Brouwers. Hij speelde de keeper voorbij en schoot de bal in het doel van Bladella, 1-1. Beide ploegen kregen enkele kansen op de voorsprong, maar het was Bladella dat op 2-1 kwam. Een voorzet werd binnengekopt.

De eerste kans in de tweede helft was een kopbal uit een corner voor de thuisploeg. Hans van der Heijden had de gelijkmaker bijna ingekopt, maar de keeper hield knap tegen. In de aanval die daarop volgde was het Bladella dat bijna scoorde. Een aantal voorzetten uit vrije trappen waren de grootste kansen die Hoogeloon kreeg in deze fase van de wedstrijd. Ook Bladella kreeg geen grote kansen. Jibbe Elshof was de eerste wisselspeler die Hoogeloon inbracht. Hij kwam voor Jort Brouwers. Het eerste balcontact voor Elshof was meteen een schot richting goal, maar helaas een metertje naast. In de 79ste minuut kreeg Bladella na een actie een voorzet voor de goal en deze werd over de lange Koen Adams gekopt, 3-1. Na deze goal leek de hoop bij Hoogeloon op een overwinning voorbij. Hoogeloon wisselde Jaap Verhagen en Loek de Laat voor Luuk van den Broek en Rik Michielse. Bladella bleef aanvallen en dit zorgde na een aantal kansen voor de 4-1. Dit was een mooie goal hard in de bovenhoek geschoten. Hoogeloon kreeg nog een kans uit een vrije trap van Yannick Sol, maar deze werd gekeerd door de keeper. Hierdoor is Hoogeloon uitgeschakeld in de beker en gaat Bladella door.