Hoogeloon boekt stevig geflatteerde zege op Acht: 4-1

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Met Jesse Lamers op doel moest Hoogeloon deze najaarszondag aantreden tegen Acht dat evenals de thuisclub de punten broodnodig heeft. Hoogeloon begon voorzichtig en daardoor kon Acht al na 7 minuten een eerste wapenfeit demonstreren. Uit een corner schoot één van de in het rood-zwart gestoken mannen van Acht van zo’n 20 meter keihard op doel, waar de Hoogeloon doelman de bal kon toucheren en via de lat een vroege voorsprong voor de bezoekers kon voorkomen. Zonder een overwicht te bereiken kwam de thuisploeg hierna geleidelijk aan beter in de wedstrijd, maar van echte doelkansen was geen sprake. Halverwege de eerste helft kwam desondanks de 1-0 op het scorebord. Luuk van den Broek gaf een mooie diepe bal op Sven Brouwers die beheerst afrondde. Aansluitend was er nog een kansje voor Pim van der Heijden na een voorzet van Tom de Laat, maar verder viel er in de eerste helft weinig bijzonders te noteren. Wel viel een sterk spelende Jordy Bruininx op en daarnaast liep één van de bezoekers nog een gele kaart op. Ruststand 1-0.

Onder de rust was er aandacht voor de officiële presentatie van de nieuwe hoofdsponsor. Omdat de levering van nieuwe kledinglijn vertraging opliep, kon pas nu de voorstelling van Gooskens Hout als prominente sponsor (voor de duur van 4 jaar) voor Hoogeloon 1 en 2 luister worden bijgezet. Namens Gooskens Hout mocht Hein Gooskens uit handen van voorzitter Peter Lamers ingelijste voetbalshirts in ontvangst nemen om daarmee het nieuwe kantoor van de Hoogeloonse houtgroep op te leuken.

In de tweede helft nam Geert Rijnders de plek van Luuk van den Broek in de Hoogeloon verdediging in en kwam de thuisploeg al na tien minuten op een 2-0 voorsprong. Tom de Laat zette een combinatie op die door Hans van der Heijden met een schuiver in de hoek werd afgerond. Gelijktijdig was dat ook het signaal voor de bezoekers om alle accenten op de aanval te leggen. Dat leverde een sterk overwicht en een reeks van corners op voor Acht, maar vooralsnog kon de in het Gooskens geel gestoken Jesse Lamers, samen met zijn verdedigers, tot halverwege de tweede helft het doel schoon houden. Toen scoorde Acht tegen uit een onoverzichtelijke situatie voor het Hoogeloon-doel en deed Hoogeloons assistent-scheidsrechter tevergeefs een poging het doelpunt wegens buitenspel afgekeurd te krijgen: 2-1.

Nadat Tom de Laat een gele kaart had gescoord en het overwicht van de bezoekers aanhield, kwamen voor het laatste kwart van de wedstrijd Niels Luyten en Loek de Laat in het veld voor de gebroeders Brouwers. Iedereen wachtte inmiddels op de gelijkmaker, maar toen etaleerde in blessuretijd Loek de Laat zijn talenten. Bij een uitval speelde hij zich handig vrij en in de sprint van zijn nog jonge leven gaf hij met een prachtig doelpunt de genadeklap aan Acht: 3-1! Voor de invaller was de koek nog niet op en na een combinatie met de ondertussen ingevallen Jibbe Elshof wist hij nogmaals het net te vinden. Ondanks zijn korte invalbeurt bekroonde hij zich hiermee tot man van de wedstrijd en bracht hij zijn supporters in ultieme vervoering. Een prachtig eindresultaat voor de Hoogeloonse blauwwitten met gelijktijdig een geflatteerde uitslag van 4-1 op het scorebord.