Hoogeloon wint met 3-0 van Nijnsel

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Voor Hoogeloon begon de tweede seizoenshelft met een thuiswedstrijd tegen Nijnsel. Nijnsel had tot deze wedstrijd nog maar twee punten behaald. In principe dus een ideale wedstrijd om er weer in te komen.

Na een eerste kans in de wedstrijd voor Hoogeloon, was er na tien minuten een kans voor Nijnsel. De rechtsvoor gaf een scherpe voorzet, maar via de spits kwam de bal in de handen van keeper Koen Adams. De wedstrijd werd gekenmerkt door veel overtredingen. De eerste gele kaart was voor een verdediger van Nijnsel. Even later liep Hans van der Heijden na een steekbal recht op de keeper af, maar een verdediger van Nijnsel gleed de bal over de achterlijn. De scheidsrechter gaf echter een achterbal. Patrick Cissen gaf daar commentaar op en kreeg geel. Hoogeloon kreeg de meeste kansen uit vrije trappen, maar de grootste kansen waren voor Nijnsel. Al na 25 minuten werd Jort Brouwers gewisseld voor Loek de Laat. Hans van der Heijden kreeg de grootste kans voor Hoogeloon, maar hij schoot de bal vanaf zestien meter over de goal. Na een harde tackle kreeg ook een aanvaller van Nijnsel geel. De eerste goal werd gemaakt door Hoogeloon. Yannick Sol kreeg de bal voor zijn voeten en schoot de bal met een lob over de keeper in de goal. Hoogeloon ging met een 1-0 voorsprong de kleedkamer in.

Ook de tweede helft lag veel stil door veel overtredingen. De grootste kans voor Hoogeloon was er na een sprint van Sven Brouwers. Voor de goal stonden twee spelers van Hoogeloon er beter voor, maar Brouwers schoot zelf in de handen van de keeper. De scheidsrechter had moeite om alle overtredingen goed te zien, waardoor irritatie ontstond. Na weer een actie van Sven Brouwers kon Hans van der Heijden zichzelf vrij dribbelen en schieten vanaf zestien meter. Hij schoot de bal hard tegen de netten aan, 2-0. Loek de Laat werd gewisseld voor Jibbe Elshof. Nijnsel scoorde bijna na een kopbal, maar Koen Adams hield de bal tegen. Sven Brouwers ging langs een verdediger van Nijnsel af, maar werd onreglementair tegengehouden. Weer een gele kaart voor Nijnsel. Ook Tom Michielse kreeg een gele kaart na een soortgelijke overtreding. Jibbe Elshof kreeg een kans uit een kopbal. Hij probeerde de bal over de keeper heen te koppen, maar de keeper kon hem nog vangen. Tuur Smetsers kwam erin voor Sven Brouwers. In de laatste minuut kreeg Yannick Sol een bal voor zijn voeten die hij vanaf 20 meter hard in de kruising schoot, 3-0. Dit was ook meteen de eindstand, waardoor Hoogeloon met een goed gevoel aan de tweede seizoenshelft is begonnen.