Hoogeloon verstoort periodetitel-kansen van Wilhelmina Boys

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Via een magere 1-0 overwinning verstoorde Hoogeloon afgelopen zondag de kansen op een periodetitel voor Wilhemina Boys. Het kostte wel veel moeite om de hoger geklasseerde Bestenaren van het lijf te houden, maar uiteindelijk was de overwinning op basis van de gecreëerde kansen wel verdiend.

Nick Wouters en de van een lange blessure terugkerende Koen Appels mochten in de basis starten, waarbij laatstgenoemde nog duidelijk zoekende was naar wedstrijdritme. Voor de verandering stond ook Koen Adams weer eens op doel. Met name in het eerste half uur hadden de bezoekers op een moeilijk bespeelbaar veld een licht overwicht, zonder dat er echte kansen te noteren waren. Pas in het laatste kwartier van de eerste helft kon de thuisploeg wat lichte speldenprikken uitdelen, waarmee de 0-0 ruststand snel was verklaard.

Na de thee kwamen Loek de Laat en Jibbe Elshof in het veld voor Koen Appels en Nick Wouters, daarmee de aanvallende intenties van de thuisploeg onderstrepend. En die twee invallers deden zich al in de vijfde minuut na rust gelden. De Laat speelde zich op het middenveld handig vrij en gaf een perfecte pass op de sterk ingevallen Elshof die de Wilhelmina Boys keeper met een schuiver in de lange hoek bekwaam passeerde, 1-0. Met nog 40 minuten op de klok kon de wedstrijd echter nog alle kanten op. Uiteraard gingen de bezoekers het accent meer op de aanval leggen, waarmee er voor de Hoogeloon voorwaartsen wat meer ruimte ontstond. Tegelijk verhardde de strijd zich en werd halverwege de tweede helft Pim van der Heijden in het zestienmetergebied onderuit gehaald, voor de blauwwitte supporter een honderd procent strafschop. Helaas niet voor de warrig leidende scheidsrechter die zijn fouten over beide partijen gelijk verdeelde. Ondertussen waren er wel wat kansen voor de thuisploeg geweest en was Rob Zanders in het veld gekomen voor de moegestreden Hans van der Heijden. Ook was Yannick Sol nog bijna succesvol uit een vrije trap. Net buiten de zestien mochten ook de gasten enkele vrije trappen nemen, maar was doelman Adams steeds paraat om hoge ballen weg te stompen, dan wel af te vangen en kon hij in een één tegen één situatie de gelijkmaker voorkomen. Met een lichte blessure moest Loek de Laat zich kort voor het einde nog laten vervangen door Levi Peters, maar kwam er geen verandering meer in de stand op het scorebord. Eindstand 1 tegen 0, een opsteker om verder weg te groeien van de degradatiezone. Volgende zondag wacht in Oerle de wedstrijd tegen het in de gevarenzone verkerende RKVVO.