Hoogeloon en RKVVO delen de punten

RKVVO 1 (zon)

17 maart 2024 14:30

T. Reijne

Sportpark Heikant
Heikantsebaan 19
5507PJ
VELDHOVEN
tel. 040-2542370

Hoogeloon was zondag 17 maart voor een uitwedstrijd tegen RKVVO te gast op sportpark Heikant. Tom de Laat was weer fit en startte daarom in de basis. Ook Sjoerd de Laat startte in de basis.

In de tweede minuut was er een vrije trap voor RKVVO. Deze werd weggewerkt door de verdediging van Hoogeloon, maar de thuisploeg benutte de tweede poging door de bal over keeper Koen Adams te koppen, 1-0. In de negende minuut kreeg Hoogeloon via Rob Zanders twee grote kansen. De eerste kans ging net naast en de tweede kans werd op de onderkant van de lat geschoten. In de 15e minuut kreeg Hoogeloon een vrije trap, waaruit een grote kans ontstond. Het schot van Rob Zanders belandde op de lat, waarna Sjoerd de Laat op de goede plek stond en het laatste tikje aan de bal kon geven. Zo viel de bal alsnog in het doel van de thuisploeg, 1-1. Verder in de wedstrijd waren er diverse kansen voor beide teams. Zo kreeg Hoogeloon in de 31e minuut een kans om de voorsprong te pakken, maar de bal werd naast geschoten. RKVVO creëerde hierna ook een kans, maar keeper Adams maakte de poging met een knappe redding ongedaan. Toch was het de thuisploeg die met een voorsprong de rust inging. Na een goede voorzet wist de spits van RKVVO de bal binnen te schieten, 2-1.

Na rust kreeg RKVVO via een vrije trap de eerste kans, maar deze belandde in de handen van de doelman. In de 53e minuut kwam Hoogeloon op en werkte zich naar voren. Er volgde een grote kans waarna eerst de bal op de lat werd geschoten. Vervolgens kon Sven Brouwers de terugkomende bal binnenschieten, 2-2. Er vonden twee wissels plaats bij Hoogeloon. Rob Zanders werd gewisseld voor Koen Appels en Sjoerd de Laat voor Jibbe Elshof. Beide partijen kregen wederom enkele kansen. In de slotfase van de wedstrijd werd het wat onrustiger, waarbij er enkele opstootjes ontstonden. Hoogeloon creëerde nog een kans, maar deze werd over het doel geschoten. De extra tijd was ondertussen ingegaan, maar dit bracht geen verandering meer op het scorebord. Eindstand van de wedstrijd: 2-2.

Volgende week is het Super Sunday in Hoogeloon en staat de wedstrijd tegen Vessem op het programma.