Hoogeloon wint verdiend van Braakhuizen

5667AX
GELDROP
tel. 040-2855822

Hoogeloon speelde zondag 28 april de uitwedstrijd tegen Braakhuizen. Een belangrijke wedstrijd om boven de veilige nacompetitiestreep te blijven. De net bij de selectie teruggekeerde Sjoerd de Laat haakte bij de warming-up geblesseerd af. Hij werd in de basis elf vervangen door Koen Appels.

De harde wind maakte het voor beide ploegen lastig om goed voetbal te spelen en beide ploegen begonnen dan ook slordig aan de wedstrijd. Na een kwartier viel pas de eerste kans te noteren. Een zacht schot van de thuisploeg was een makkelijke prooi voor Jesse Lamers. Niet veel later was er ook de eerste kans voor de bezoekers. En deze was gelijk raak. Rob Zanders gaf vanaf de linkerkant goed voor op Koen Appels. Deze legde de bal met zijn borst klaar voor Hans van der Heijden, die op zijn beurt zag dat Sven Brouwers er beter voor stond en zodoende schoot Sven Brouwers Hoogeloon op een 0-1 voorsprong. Vijf minuten later vergat de scheidsrechter de bal op de stip te leggen toen Jort Brouwers onderuitgehaald werd in het zestienmetergebied. Hoogeloon bleef hierna de betere ploeg. Braakhuizen kreeg vanuit de counter nog wel een grote kans, maar doelman Jesse Lamers hield zijn doel schoon. Vlak voor rust kreeg Hoogeloon nog een grote kans op een tweede doelpunt, maar na een goede aanval schoot Hans van der Heijden op de keeper. Zo gingen beide ploegen richting de thee met een 0-1 ruststand.

Tom de Laat bleef de tweede helft geblesseerd achter in de kleedkamer. Hij werd vervangen door Loek de Laat. Hoogeloon kreeg in de tweede helft meteen twee grote kansen. Eerst werd een kopbal van Hans van der Heijden van de lijn gehaald door een Braakhuizen verdediger en een minuut later belandde een vrije trap van diezelfde Van der Heijden op de lat. Vrij snel daarna viel dan alsnog de tweede Hoogeloonse treffer. Na een goede interceptie van een zeer goed spelende Pim van der Heijden, schoot Rob Zanders in de korte hoek raak. Zanders kreeg daarna nog een grote kans, maar deze bal belandde in het zijnet. Een kwartier voor tijd was het opnieuw Pim van der Heijden die goed druk zette op de verdediging en hierdoor kon Rob Zanders alleen op de keeper af en zijn tweede van de middag binnen schieten. Hierna ging Braakhuizen wat aanvallender spelen en door een goede individuele actie van Amin Benali kwam het dan ook terug tot 1-3. Vlak voor tijd raakte Hoogeloon keeper Jesse Lamers nog geblesseerd. Hij moest vervangen worden door Koen Adams. Adams hoefde echter niet meer in actie te komen en ook Hoogeloon kreeg geen grote kans meer. Hierdoor eindigde de wedstrijd in 1-3.

De volgende wedstrijd voor Hoogeloon is op 12 mei thuis tegen Beerse Boys.