Hoogeloon wint van DBS en klimt naar plek zes

DBS 1 (zon)

4 februari 2024 14:30

J.J. Francisca

Sportpark Meerhoven
Het Schaapsdijk 109
5657AW
EINDHOVEN
tel. 040-2550470

Hoogeloon startte met Loek de Laat in de basis tegen DBS, hij verving de geblesseerde Jort Brouwers. De wedstrijd begon rommelig met weinig grote kansen aan beide zijden. Na een kwartier spelen zette Sven Brouwers goed druk, waardoor de centrale verdediger van de thuisploeg in de fout ging en Loek de Laat Hoogeloon op een 0-1 voorsprong schoot. Van beide kanten bleef het spel slordig. DBS had het meeste balbezit, maar Hoogeloon kreeg de grootste kansen. Tot twee keer toe was het Loek de Laat die zijn tweede op de schoen had, maar beide keren vond hij de Eindhovense doelman op zijn weg. Zo gingen beide ploegen richting de thee met een 0-1 stand.

Ook in de tweede helft verliep het spel aan beide kanten moeizaam. DBS werd kort na rust een keer gevaarlijk via een snelle counter, maar het afstandsschot belandde op de buitenkant van de paal. Twintig minuten voor tijd werd Hoogeloon geholpen door de scheidsrechter, die de bal op de stip legde na een vermeende handsbal. Het was uiteraard Yannick Sol die achter de bal ging staan en de voorsprong verdubbelde. De thuisploeg ging hierna opzoek naar de aansluitingstreffer en had ook de laatste periode van de wedstrijd meer balbezit, maar tot echt grote kansen kwam het niet. Sven Brouwers had de wedstrijd nog op fraaie wijze kunnen beslissen, maar zijn lob over de keeper ging ook over het doel. Vlak voor tijd schoot DBS nog eens net voorlangs, maar dichter bij een treffer kwam het niet.

Door deze overwinning en de uitslagen op de andere velden, klimt Hoogeloon naar de zesde plaats. Aanstaande donderdagavond staat de inhaalwedstrijd tegen RPC op het programma voor de ploeg van Patrick Cissen.