Verdiende gelijkmaker blijft uit voor Hoogeloon tegen SBC

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Op een hobbelig veld werd de inhaalwedstrijd tussen Hoogeloon en koploper SBC gespeeld. Waar Hoogeloon de uitwedstrijd nog met 8-2 verloor, was deze wedstrijd een test voor de blauw-witten om deze eerdere wedstrijd te doen vergeten.

Het team van Patrick Cissen begon met een gewijzigd team t.o.v. de gewonnen wedstrijd tegen Rood-Wit Veldhoven afgelopen zondag. Koen Appels, Nick Wouters en Sjoerd de Laat startten i.p.v. Rob Zanders, Geert Rijnders en Hans van der Heijden. De eerste kans was voor de gastgever. Na een snelle uitbraak en voorzet van Yannick Sol schoof Sjoerd de Laat de bal over het doel. Ook een verrassend schot van Tom Michielse vanaf 35 meter verraste bijna de keeper van SBC. De formatie uit Son en Breugel kon echter niet veel gevaar stichten, maar in de laatste minuut van de eerste helft kwam de gevaarlijke spits van SBC, Sander Egmond, oog in oog met keeper Jesse Lamers die bekwaam redde. Ruststand 0-0.

De tweede helft begon met Geert Rijnders in de verdediging die de geblesseerde Tom de Laat verving. Aan beide kanten werden er weinig kansen gecreëerd. Vanaf de 70e minuut werd SBC gevaarlijker met een aantal goede aanvallen, maar keeper Jesse Lamers hield het doel schoon. De moegestreden Sjoerd de Laat werd gewisseld voor Rob Zanders, die het laatste kwartier voor het nodige gevaar moest zorgen. Met nog ongeveer vijf minuten op de klok werd een schot vanuit de tweede lijn volgens scheidsrechter Van den Corput met een handsbal in het Hoogeloonse 16 metergebied beoordeeld en bestraft met een penalty voor SBC. Ook hier ranselde keeper Jesse Lamers de bal uit zijn doel, maar de rebound was echter onhoudbaar, hetgeen een 0-1 stand betekende. Het venijn zat echter in de staart van deze wedstrijd, want gedurende de laatste vijf minuten ging Hoogeloon vol voor de gelijkmaker, hetgeen zich uitte in tal van hachelijke momenten voor het doel van SBC. Waar scheidsrechter de bal vijf minuten eerder op de stip legde, “vergat” hij dit te doen toen een verdediger van SBC bij een soortgelijke situatie de bal ook tegen de uitgestoken arm kreeg. Geen penalty. Ook hierna kreeg Hoogeloon nog een aantal kansen, maar helaas werd de verdiende gelijkmaker niet meer gemaakt. Een strijdend Hoogeloon had zeker meer verdiend tegen de koploper van de 3e klasse D.