Hoogeloon speelt gelijk tegen Rood-Wit Veldhoven

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Hoogeloon speelde op de warme oktoberzondag tegen Rood-Wit uit Veldhoven. Het was Super Sunday op sportpark de Roetwijer. Hoogeloon wilde de grote nederlaag tegen SBC vorige week wegspoelen met een overwinning. Rood-Wit stond na twee wedstrijden nog met nul punten.

De eerste grote kans van de wedstrijd was voor Rood-Wit. Vanaf de rand van de 16 krulde de speler uit Veldhoven de bal over Twan Peters in de verre bovenhoek, 0-1. De volgende kansen waren ook voor de bezoekers. Meerdere voorzetten werden niet goed weggewerkt, maar uiteindelijk kwam er geen grote kans uit. De eerste grote kans van Hoogeloon was een voorzet van Tom de Laat, welke Hans van der Heijden bij de eerste paal binnenschoot. Kort daarna werd Sven Brouwers aangetikt in het 16 meter gebied. Yannick Sol schoot de penalty hard in het zijnet, 2-1. Het spel werd na de goal wat rustiger. Rood-Wit was af en toe iets te fel en liep al vroeg in de wedstrijd tegen twee gele kaarten aan. Jort Brouwers schoot na 35 minuten net voorlangs. Vlak voor rust schoot Jort Brouwers de bal weer voorlangs. Rood-Wit kreeg ook nog een grote kans, maar die werd overgeschoten. Hoogeloon ging met een 2-1 voorsprong de rust in.

De tweede helft begon en binnen een minuut kreeg Rood-Wit een corner. Deze werd binnengekopt, 2-2. Hoogeloon drong wel aan om de winnende te maken, maar aan beide kanten waren er kleine kansen. Rood-Wit kreeg een vrije trap op 25 meter, waarna een speler werd vastgehouden. Een penalty voor de gasten uit Veldhoven, welke rustig in de hoek werd geschoten, 2-3. Bij de eerste aanval die daarna volgde werd Sven Brouwers onderuitgehaald op de rand van de 16. Yannick Sol schoot de bal tegen de keeper aan en de rebound werd ook gestopt door de keeper. Daaruit volgde meerdere corners die er net niet ingingen. Hoogeloon bleef doorgaan. Een kopbal van Luuk van den Broek werd van de lijn gehaald door een verdediger. Pim van der Heijden en Jibbe Elshof kwamen erin voor Jort en Sven Brouwers. Loek de Laat kwam erin voor Nick Wouters. In de 80ste minuut kreeg Jibbe Elshof de bal voor zijn voeten na goed afschermen van Loek de Laat. Hij schoot de bal tegen het net aan, 3-3. Hoogeloon bleef aanvallen om de wedstrijd in hun voordeel te beslissen. Loek de Laat kreeg de bal op de 11 meter teruggelegd van Hans van der Heijden maar hij raakte de bal helemaal verkeerd. Hans van der Heijden speelde twee mensen uit bij de cornervlag en legde hem weer terug op Loek de Laat, maar hij schoot over. De corner die een minuut later volgde werd over gekopt. Rood-Wit kreeg nog een aantal vrije trappen maar daar kwamen geen kansen uit. Hoogeloon kreeg nog een aantal kansen in blessuretijd. Er was een goal uit een corner, maar die werd geannuleerd doordat de keeper gehinderd werd. Een speler uit Veldhoven kreeg nog een tweede gele kaart waardoor Rood-Wit nog met tien man kwam te staan. Hoogeloon kreeg nog een corner, maar deze werd weggekopt en dus eindigde de wedstrijd in 3-3.