Hoogeloon speelt bij Vessem opnieuw gelijk

Vessem 1 (zon)

5 november 2023 14:30

S.T.P. van Doren

Sportpark De Lille
Jan Smuldersstraat 54
5512AZ
VESSEM
tel. 0497-591696

Na de promotie van Vessem en de degradatie van Hoogeloon, treffen de ploegen elkaar dit seizoen weer in de competitie. Op de herfstachtige regendag stond dan ook de derby op het programma.

In het eerste kwartier kregen beide teams een aantal kansen. Jort Brouwers gaf een goede voorzet, maar hier werd helaas alleen een corner uitgehaald. Hoogeloon creëerde meerdere kansen. Een kans voor Vessem volgde, maar keeper Koen Adams wist de bal uit de lucht te pakken. De wedstrijd ging gelijk op en beide teams hadden niet zoveel spannende momenten. In de 39e minuut veranderde Hoogeloon de stand. Na goed voorwerk van Hans van der Heijden bereikte de bal Tom de Laat, die vervolgens een passende voorzet gaf waarna Yannick Sol deze fraai binnen kopte, 0-1. Vessem probeerde daarna de score weer recht te trekken. Net voor rust lukte dit de thuisclub door een goede voorzet die vervolgens keurig binnen werd gekopt, 1-1.

In het eerste deel van de tweede helft werd er vooral op de helft van Hoogeloon gespeeld en had Vessem meer balbezit. Na een uittrap van Koen Adams schoot het in zijn bovenbeen. Hij kon de wedstrijd niet hervatten en de tweede keeper van Hoogeloon, Thijs Bakker, moest zich haastig klaar maken. In de 59e minuut werd Tom Michielse gewisseld voor Pim van der Heijden. Een aantal minuten later creëerde Hoogeloon een kans, maar deze was voor de keeper van Vessem. Daarna kreeg Vessem een kans, maar ook deze werd gepakt door de keeper. Vervolgens volgden er nog enkele kansen voor beide teams. In de 88e minuut werd Jort Brouwers gewisseld voor Jibbe Elshof die nog wat minuten mocht maken. In de extra tijd had Vessem de overhand, maar kwam het niet tot een doelpunt. Na het laatste fluitsignaal stond de eindstand van 1-1 op het bord.

Volgende week staat er een Super Sunday op de planning in Hoogeloon en mag Hoogeloon het thuis gaan opnemen tegen Acht.