Hoogeloon neemt punt mee uit Middelbeers

Beerse Boys 1 (zon)

10 december 2023 14:00

A.H.M. Verkoeijen

Sportpark De Klep
Sportparklaan 2
5091EM
OOST WEST EN MIDDELBEERS
tel. 013-5141351

De wedstrijd tussen Beerse Boys en Hoogeloon begon met een minuut stilte ter nagedachtenis aan de recent overleden Henk van Lieshout, oud-penningmeester en lid van verdienste van V.V. Hoogeloon. Hoogeloon speelde ook met rouwbanden.

Het eerste kwartier van de wedstrijd was gelijkwaardig, waarin beide ploegen geen grote kansen kregen. Na dit kwartier waren de grootste kansen voor Beerse Boys met een kopkans in de handen van keeper Koen Adams en een schot van de spits die over ging. In de 35ste minuut was er een grote kans voor de gasten. Een kiezelhard schot in de korte hoek van Beerse Boys werd door de keeper knap tot een hoekschop verwerkt. Uit de hoekschop kwam geen kans. Een vrije trap van Yannick Sol op het hoofd van Luuk van den Broek ving de keeper knap. Uit de counter die daaruit volgde was de thuisploeg gevaarlijk, echter zonder resultaat. Even later scheerde een voorzet van Tom de Laat net over het hoofd van Sven Brouwers. Beide ploegen gingen de kleedkamer in met de brilstand op het scorebord.

Na een kwartier in de tweede helft was er een vrije trap voor Beerse Boys. Dit was de eerste gevaarlijke situatie in de tweede helft. Een minuut later was daar ook de eerste kans voor Hoogeloon. Een voorzet van Tom de Laat ging echter net over Hans van der Heijden heen. Na een uur was er een voorzet die bij de tweede paal in de korte hoek werd gekopt door de spits van Beerse Boys. Gelukkig stond Koen Adams daar en kon hij de bal opvangen. De eerste kaart van de wedstrijd was voor een middenvelder van Beerse Boys. Na een mooie actie van Sven Brouwers gaf hij de bal voor en na een mooi overstapje van Hans van der Heijden kwam Yannick Sol één op één met de keeper, maar hij mikte de bal op de paal. Hoogeloon nam meer de overhand. De eerste gele kaart voor Hoogeloon was voor Pim van der Heijden. Een paar minuten later kwam dezelfde Van der Heijden één op één met de keeper, maar hij schoot de bal tegen de benen van de keeper. Een lange bal van Beerse Boys was volgens de Hoogeloon grensrechter buitenspel, maar de scheidsrechter liet door voetballen. De aanvaller schoot de bal langs de keeper, waardoor Beerse Boys op een 1-0 voorsprong kwam. Hoogeloon spelers maakten zonder succes nog protest tegen de beslissing van de scheidsrechter. Hoogeloon deed er daarna alles aan om toch nog een punt mee naar Hoogeloon te nemen. In de allerlaatste minuut van de wedstrijd was er nog een corner voor Hoogeloon. Na een kluts voor de goal kreeg Hans van der Heijden de bal voor zijn voeten en schoot hij de bal tegen het net aan. Met 1-1 op het scorebord uiteindelijk toch een terechte uitslag na een enerverende wedstrijd.