Hoogeloon wint derby tegen Vessem

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Ondanks het slechte weer was het druk op sportpark de Roetwijer voor de derby tussen Hoogeloon en Vessem. De twee teams stonden respectievelijk 8e en 7e in de competitie en bij de uitwedstrijd in Vessem waren de teams al aan elkaar gewaagd.

De openingsfase was rommelig met veel balverlies aan beide kanten. De eerste echt grote kans was voor Hoogeloon, maar de één-op-één werd knap gered door de keeper. De eerstvolgende doelpoging was wel raak. Een mooie aanval werd afgerond met een volley door Tom Michielse, 1-0 voor Hoogeloon. Binnen vijf minuten was er het antwoord van Vessem. Een vanaf de achterlijn teruggetrokken voorzet werd vanaf tien meter rustig afgerond in het zijnet, 1-1. De eerste gele kaart was voor Vessem. Even later werd een veelbelovende aanval van Hoogeloon afgevlagd. Hoofdtrainer Patrick Cissen was het niet met de grensrechter van Vessem eens en kreeg door het protesteren een waarschuwing van de scheidsrechter. Hoogeloon kreeg iets meer de bovenhand. Dit resulteerde in een grote kans voor Yannick Sol, maar hij schoot hoog over het doel. Ruststand 1-1.

Tijdens de rust was er de activiteit aanhangerschieten. Vijf duo's kregen de kans om vanaf 30 meter een bal in de aanhanger van Saris te schieten. De winnaar was Kevin Swaanen van Hoogeloon 5.

De tweede helft begon met Sven Brouwers in de plaats van Jordy Bruininx. Voor een lichte overtreding van Vessem werd gefloten door de scheidsrechter. Yannick Sol schoot de bal over de muur tegen de handen van de keeper. De rebound werd van dichtbij binnengeschoten door Rob Zanders, 2-1. Binnen een paar minuten was er een hoge bal die werd weg gebokst door Koen Adams. Hierbij raakte hij ook de spits van Vessem en de scheidsrechter gaf hiervoor een penalty. De keeper van Vessem nam de penalty en schoot deze in het netje, 2-2. Thijs Bakker kreeg als assistent een gele kaart voor protesteren tegen de beslissing van de scheidsrechter. Rob Zanders werd gewisseld voor Loek de Laat. In de 75ste minuut veroverde Hoogeloon de bal rond de middellijn. Yannick Sol zag de keeper ver voor zijn doel staan en probeerde de bal over de keeper heen te schieten. De bal stuiterde net voor de lijn en viel precies in de goal, 3-2 voor Hoogeloon. Jort Brouwers kwam erin voor Hans van der Heijden. Vessem zette aan om de gelijkmaker te maken. De grootste kans was een schot die binnenkant paal terug het veld in stuiterde. Met nog een kleine tien minuten te voetballen kwam Jibbe Elshof erin voor Yannick Sol. Vessem probeerde het nog wel, maar kwam niet meer tot kansen. Door de overwinning van Hoogeloon zijn ze, weliswaar met een wedstrijd meer gespeeld, Vessem voorbij op de ranglijst. Alle seniorenteams van Hoogeloon hadden daardoor gewonnen tijdens deze editie van Super Sunday.