Hoogeloon strijdbaar ten onder tegen RPC

RPC 1 (zon)

8 februari 2024 20:15

W. Visser

Sportpark De Heihoef
Roostenlaan 307 B
5644BR
EINDHOVEN
tel. 040-2117160

Op een regenachtige donderdagavond stond de inhaalwedstrijd gepland tussen RPC en Hoogeloon. Beide teams zijn elkaar de afgelopen jaren regelmatig tegengekomen, waarbij RPC vaak als winnaar uit de bus kwam. De gasten uit Hoogeloon staan voor het begin van deze wedstrijd één punt voor op de mannen van trainer Jan Poortvliet. Kortom, alle ingrediënten voor een spannende pot amateurvoetbal.

Het team van Patrick Cissen startte met dezelfde elf als vorige week tegen DBS. RPC begon sterk en zette met veel snelheid Hoogeloon in de verdrukking. Na een tiental minuten kon Hoogeloon zich enigszins herstellen, hetgeen meteen werd uitgedrukt in de eerste kans voor Hoogeloon, die kwam van de voet van Yannick Sol, maar de inzet werd door keeper Weijers goed geweerd. Direct hierna resulteerde een goed opgezette aanval tot een strakke kopbal van Mark Werts, die onhoudbaar was voor keeper Koen Adams: 1-0. Twee minuten later ging Sven Brouwers goed door, maar werd onreglementair gestopt door keeper Weijers van RPC die hiervoor slechts geel kreeg. Uit een daaropvolgende corner kopte Loek de Laat de 1-1 knap binnen. Waar Hoogeloon vervolgens zelden in gevaar kwam en met een 1-1 stand de rust in wilde gaan, kwam RPC wederom op voorsprong door een onhoudbare kopbal, deze keer door Twan Demin.

De gasten uit Hoogeloon wisten tot de 60ste minuut de schade te beperken en kwamen zelfs op een 2-2 stand door een schitterend ingeschoten vrije trap van Yannick Sol. De vreugde aan Hoogeloon-zijde was echter van korte duur, want twee minuten later was het weer raak. Wederom Mark Werts was er als de kippen bij om de 3-2 aan te tekenen. Trainer Patrick Cissen bracht nog drie verse krachten in het veld (Jibbe Elshof, Levi Peters en Koen Appels voor Loek de Laat, Sven Brouwers en Yannick Sol), maar ondanks een slot offensiefje van Hoogeloon-zijde werd er niet meer gescoord. De beste kans was tot slot nog voor RPC, maar Koen Adams redde bekwaam. Kortom een terechte overwinning voor RPC, maar Hoogeloon ging strijdbaar ten onder.