SBC heer en meester tegen Hoogeloon

SBC 1 (zon)

1 oktober 2023 14:30

A.A. Heijboer

Sportpark Schuttersheide
Rooijseweg 7 -9
5691PA
SON EN BREUGEL
tel. 0499-473393

Zondag 1 oktober, wedstrijd nummer twee in de 3e klasse D. Plaats van handeling: sportpark Schuttersheide in Son en Breugel. Beide ploegen wonnen hun eerste competitiewedstrijd. SBC won met 2-0 tegen nieuwkomer V.V. Acht. Hoogeloon won de eerste pot met 2-1 tegen DBS.

De gasten uit Hoogeloon startte zonder aanvaller Rob Zanders vanwege een blessure. De jeugdige Nick Wouters was zijn vervanger. De eerste kans was er al na 35 seconden voor SBC. Tijs Veraart verscheen vrij voor keeper Twan Peters. Het diagonale schot ging rakelings langs. Hoogeloon was gewaarschuwd. Kort hierna een goed uitgespeelde aanval van SBC, waarbij Rob Kapteijns de bal van dichtbij in kon schieten: 1-0. Wie had gedacht dat dit voor Hoogeloon een moment was om er een tandje bij te zetten, kwam bedrogen uit. Hoogeloon was niet bij de les. Met een mooi hakballetje maakte Tijs Veraart een prima doelpunt: 2-0. Hoogeloon kon geen vuist maken tegen het technisch goede spel van de gastheren. In de 35e minuut kreeg Yannick Sol een schietkans, maar de goed keepende David Peña Diaz bracht redding, door de bal uit de benedenhoek te tikken. Vlak voor rust kwam Tom Michielse in balbezit en schoot van 20 meter prima in. De bal kwam via de vingertoppen van SBC-keeper tegen de paal. Ruststand: 2-0.

De tweede helft werd voor de formatie van Patrick Cissen een ware deceptie. Nick Wouters was vervangen door Tuur Smetsers en Loek de Laat kwam in het veld voor Sven Brouwers. Maar ook zij konden het tij niet keren. De oranje zwarte formatie uit Son en Breugel kreeg kans na kans en de voorsprong werd in deze tweede helft uitgebouwd tot acht doelpunten. Met als smaakmaker Sander Egmond, die telkens door de Hoogeloonse verdediging slalomde. Hoogeloon kon daar tegenover maar sporadisch gevaar stichten. Een vrije trap van Yannick Sol werd goed ingekopt door Tom Michielse en het tweede doelpunt van de gasten werd weggegeven door een verdediger van SBC, waardoor na 90 minuten de eindstand van 8-2 op het scorebord stond. Kortom een kansloze missie van Hoogeloon tegen een kampioenskandidaat, die deze middag heer en meester was.