PSV Amateurs bezorgen een machteloos Hoogeloon een 3-0 thuisnederlaag

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Tegen de amateurs van PSV kon Hoogeloon op de eigen Roetwijer geen aanvallende vuist maken. Met een surplus aan voetballend vermogen en techniek won PSV relatief makkelijk. De onnodige tweede gele kaart voor Rik Michielse zo’n tien minuten voor het einde van de wedstrijd strooide nog wat extra zout in de wonde van de nederlaag.

Al vanaf de aftrap trok PSV het initiatief naar zich toe zonder dat Hoogeloon in aanvallend opzicht een potje kon breken. Een 1-0 voorsprong voor de bezoekers na 20 minuten was daarvan dan ook een logisch gevolg. Sander Megens scoorde op wat klungelachtige wijze, maar het doelpunt kwam evengoed op het scorebord. PSV was permanent de bovenliggende partij en toen Jort Brouwers in een duel stevig werd aangepakt kwam broer Sven voor hem op met een gele kaart als resultaat. Verder leverde riskant uitverdedigen van doelman Koen Adams kort voor rust nog een doelrijpe kans op voor de Eindhovense bezoekers. Lichtpunt in de verdediging van Hoogeloon was nog maar eens de 35-jarige Geert Rijnders. Hopelijk kan de thuisploeg ook volgend seizoen nog een beroep op hem doen. Ruststand 0-1.

Tijdens de theepauze leverden Sven Brouwers en Tom de Laat hun rugnummers in en kregen Pim van der Heijden en Rob Zanders de kans om de bakens op het speelveld te verzetten. Laatstgenoemde kreeg in de tweede helft al snel een paar schietkansjes die helaas niets opleverden. Ook kon hij na een uur voetballen Yannick Sol nog even in stelling brengen, maar die mikte de bal juist over de lat. Vooralsnog te noteren als een van de weinige noemenswaardige aanvallende activiteiten van de thuisploeg. PSV bleef heersen en met enkele vrije trappen vanaf de flanken bleef het billen knijpen voor de blauwwitte supporter. Uiteindelijk resulteerde halverwege de tweede helft een vrije trap vanaf rechts via een kopbal van Clint van Doorn in een 0-2 voorsprong voor de PSV’ers. Daarmee was de wedstrijd gespeeld en kreeg het machteloze gevoel voor de thuisploeg nog een extra deuk toen Sander Megens met een hoge bal doelman Koen Adams voor de derde keer wist te passeren. Direct daarna moest Rik Michielse met een tweede gele kaart inrukken en kon Hoogeloon zich alleen maar toeleggen op het verder beperken van de schade. Nadat Levi Peters en Nick Somers in het veld waren gekomen voor Jort Brouwers en Jordi Bruininx wist Yannick Sol in blessuretijd met een splijtende pass nog een doelrijpe kans te bieden aan Rob Zanders, maar die kon ook de spreekwoordelijke eer voor Hoogeloon deze middag niet redden. Al met al een verdiende overwinning voor de amateurs van PSV. De vandaag machteloos ogende thuisploeg moet in de resterende vijf wedstrijden nog alle zeilen bijzetten om niet alsnog in de nacompetitie voor degradatie te belanden.