Gestel met 3-1 te sterk voor Hoogeloon

5654JB
EINDHOVEN
tel. 040-2520212

Hoogeloon ging deze zondag op bezoek bij Gestel. De thuisploeg had pas één wedstrijd verloren, dus Hoogeloon wist dat het vol aan de bak kon.

De eerste kleine kansjes waren voor Hoogeloon, maar het schot met de buitenkant van de schoen van Jort Brouwers ging ruim naast en na een mooie aanval over rechts belandde de voorzet van Yannick Sol in de handen van de keeper. Gestel kreeg daarna de overhand in de wedstrijd, maar het vizier van de voorwaartse van de thuisploeg stond niet zuiver afgesteld. Toen Yannick Sol na een half uur de keeper ver voor zijn doel zag staan, beproefde hij zijn geluk. Maar ook deze bal ging ruim naast. Verder kwamen beide ploegen in de eerste helft niet tot grote kansen en zo zochten beide ploegen de kleedkamer op met een 0-0 ruststand.

Na rust kwam Gestel al heel snel op voorsprong. De nummer 10 van de thuisploeg schoot de bal precies over Jesse Lamers in de bovenhoek. Hoogeloon kwam echter direct met een antwoord. Een afgeslagen corner viel voor de voeten van Tom Michielse die de bal controleerde en de gelijkmaker hard tegen de touwen schoot. Gestel bleef daarna de betere partij en kwam na een uur spelen dan ook verdiend opnieuw op voorsprong. Serhat Koç kon van dichtbij de 2-1 binnen koppen. Via een goed uitgespeelde aanval met als eindstation Enes Krkic breidde de thuisploeg daarna de voorsprong uit naar 3-1. Hoogeloon was aanvallend onmachtig en kwam dan ook niet meer in de buurt van de aansluitingstreffer.

Na deze nederlaag zakt Hoogeloon af naar de tiende plaats van de ranglijst. Volgende week nemen de blauw-witten het thuis op tegen Braakhuizen.