Hoogeloon verliest met 2-0 van Acht

5626BX
EINDHOVEN
tel. 06-16450960

Op een zonovergoten zondag stond in Eindhoven de wedstrijd van Acht tegen Hoogeloon op het programma. Deze wedstrijd tussen twee middenmoters had alles in zich om een spannende wedstrijd te worden.

De openingsfase begon rustig zonder dat een partij de overhand nam. Het eerste schot was er na een kwartier spelen, maar Rob Zanders schoot een paar meter langs het doel. Twee vrije trappen van Yannick Sol waren gevaarlijk, maar werden niet binnengekopt. Ook Acht kreeg wat kansen, maar Hoogeloon keeper Koen Adams kwam niet in problemen. De eerste grote kans van Acht was er na een half uur. Een schot vanaf 20 meter vloog richting de hoek, maar Koen Adams keerde de bal. De voorzet die daaruit volgde werd rakelings langs gekopt. De grootste kans voor Hoogeloon kwam een paar minuten voor rust. Een mooie voorzet van Jort Brouwers viel perfect op het hoofd van Rob Zanders, maar de keeper hield knap zijn doel schoon. Een minuut later werd de spits van Acht door een splijtende pass vrijgespeeld in de vijf meter. Hij bleef koel en werkte de bal rustig langs Koen Adams, 1-0.

De tweede helft begon met een grote kans voor Acht, maar de spits raakte de bal net niet helemaal goed waardoor de bal net voorlangs ging. Een minuut later raakte Rik Michielse de bal helemaal niet goed, waardoor deze omhoogvloog en op de lat van het doel van Koen Adams viel. Acht bleef grote kansen krijgen. Een bal werd door de spits geschoten uit de draai en ging via de lat terug het veld in. Na tien minuten kreeg ook Hoogeloon een kans. Rob Zanders schoot een meter langs. Acht bleef het overwicht houden. Dit leidde tot een schot die werd geblokt en de rebound werd gepakt door Koen Adams. Bij een corner voor Hoogeloon was er commentaar van de coach van Acht waarvoor hij geel kreeg. Jort Brouwers werd gewisseld voor Luuk van den Broek. Hoogeloon kwam iets beter in de wedstrijd. Dit resulteerde in een moeilijke kans voor Yannick Sol, die hij net iets over het doel schoot. De scheidsrechter gaf twee gele kaarten aan spelers van Acht voor het leveren van commentaar. Na een mislukte vrije trap van Yannick Sol was er een snelle uitbraak van Acht. De bal werd naar de buitenspeler gespeeld die hem rustig langs Koen Adams schoot, 2-0. De wedstrijd kabbelde voort. Hoogeloon probeerde het nog wel, maar kwam niet meer tot kansen. Beide ploegen staan nu op gelijke hoogte op de ranglijst en zijn voorlopig veilig voor degradatie.