Hoogeloon pakt in extremis toch nog een punt tegen PSV

PSV 1 (zon)

19 november 2023 14:30

M.R.H. Sewpersad

PSV Campus de Herdgang
Oirschotsedijk 12 a
5651GC
EINDHOVEN
tel. 040-2555903 (bestuurskamer amateurs en jeugd

Op een schitterende accommodatie bij de amateurvereniging van PSV werd op zondagmiddag 19 november om 14:30 uur afgetrapt op een strak kunstgrasveld met een prima verlichting, dit vanwege de donkere weersomstandigheden.

Als we naar de stand in de 3e klasse D kijken dan zien we dat Gestel, SBC en PSV de bovenste plaatsen bezetten, terwijl de mannen van Patrick Cissen zich onderaan in de middenmoot bevinden. Dit verschil was echter gedurende de gehele wedstrijd niet te zien. Hoogeloon was in de eerste helft zeker niet de mindere en had zelfs de betere kansen, nadat PSV in de eerste minuten gevaar stichtte voor het Hoogeloon doel met een aantal corners en een gevaarlijk schot. Mede door een wederom prima keepende Hoogeloon-goalie Jesse Lamers en “good old” Geert Reijnders, die de verdediging prima leidde, werd er tijdens de eerste helft door beide partijen niet gescoord.

De tweede helft was echter nog maar enkele minuten oud toen een aanval van PSV werd afgerond met een snoeihard schot, 1-0. Wie dacht dat hiermee de strijdlust van Hoogeloon was gebroken, kwam bedrogen uit. Het gehele team rechtte de rug en met nog een kwartier te spelen werd de bal na een aantal schoten van Hoogeloon zijde binnen gewerkt door Yannick Sol, 1-1. Maar voor de tweede keer kwamen de rood-witten weer op een voorsprong door een snelle aanval op rechts, die prima werd afgerond door de aanvaller van PSV en die ook weer onhoudbaar was voor de Hoogeloon-goalie, 2-1. Maar hoe harder het begon te regenen tijdens het laatste deel van de wedstrijd, des te meer kansen de Hoogeloonse formatie kreeg. En zoals eerder in deze competitie vond Hans van der Heijden in de extra tijd met een diagonaal schot het net van de goed keepende PSV doelman, waardoor de eindstand na 95 minuten een terechte 2-2 liet zien.