Hoogeloon en RKVVO delen de punten

RKVVO 1 (zon)

29 oktober 2023 14:30

R.L.A.C. Manichand

Sportpark De Roetwijer
Landrop 30
5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Hoogeloon had al vier wedstrijden niet gewonnen. Tijdens de regenachtige herfstdag zag Hoogeloon een kans op punten tegen RKVVO. De gasten uit Oerle hadden maar één punt meer op de ranglijst.

De eerste serieuze kans was voor Hoogeloon in de vijfde minuut. Yannick Sol kreeg een mooie steekbal van Tom Michielse. De grensrechter van RKVVO stak zijn vlag de lucht in voor buitenspel, maar de scheidsrechter liet doorspelen. Yannick Sol omspeelde de keeper en schoof de 1-0 rustig in de goal. Na een kwartier was er al een blessure bij een speler van RKVVO. Na de wissel kregen de gasten uit Oerle iets meer balbezit en was de wedstrijd in balans. Een een-tweetje van Yannick Sol en Hans van der Heijden werd goed verdedigd, waardoor Van der Heijden niet kon schieten. Een afvallende kopbal na een goede voorzet werd door Yannick Sol met een volley net over geschoten. Hoogeloon kreeg weer iets meer de overhand. Ook Hans van der Heijden kreeg nog een goede kans, maar hij werd van de lijn gehaald door een verdediger van RKVVO. Luuk van den Broek kreeg geel door een veelbelovende aanval te onderbreken. De eerste grote kans voor RKVVO was er na een half uur. Na een corner en een voorzet kwam de bal voor de voeten van een aanvaller. Hij schoot de bal langs de keeper, maar Rik Michielse haalde de bal van de lijn. Na deze kans werd RKVVO beter dan Hoogeloon. De meeste kansen waren corners die niet heel gevaarlijk werden. Een paar minuten voor de rust werd er een voorzet gegeven die opstuitte tegen de arm van Luuk van den Broek. Ongelukkig, maar de scheidsrechter floot voor een penalty. De penalty werd raak in de hoek geschoten, 1-1.

Hoogeloon begon de tweede helft goed met een aantal kansen, maar zonder tot een goed schot te komen. Na de sterke openingsfase van Hoogeloon waren er kleine kansen aan beide kanten. In de 70e minuut was er een lage voorzet van de rechter aanvaller van RKVVO. Hij werd bijna onderschept, maar de bal werd bij de tweede paal binnen gegleden, 1-2. Geert Reijnders, Sjoerd de Laat en Jibbe Elshof kwamen erin voor Luuk van den Broek, Sven Brouwers en Tom Michielse. Hoogeloon probeerde hierdoor toch nog een paar keer te scoren. Het voetbal speelde zich voornamelijk af op de helft van RKVVO. Hoogeloon kreeg een indirecte vrije trap doordat de keeper de bal te lang vasthield. Deze vrije trap werd door Yannick Sol hard in de muur geschoten. Na een lichte overtreding op Sjoerd de Laat kreeg Yannick Sol een nieuwe kans. Hij schoot de vrije trap op de rand van de 16 hard in de kruising, 2-2. Beide ploegen probeerde nog een winnend doelpunt te maken, maar het kwam niet meer tot grote kansen. Hierdoor eindigde de wedstrijd in gelijkspel.