Hoogeloon wint ook van Hapert en gaat door in beker

Hapert 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 36

17 september 2023 14:30

D.J.L. Jansen

Sportpark De Lemelvelden
Burg. Van Woenseldreef 9
5527JN
HAPERT
tel. 0497-384766

De wedstrijd tussen Hoogeloon en Hapert was de laatste wedstrijd in de bekerpoule, waarbij de winnaar door zou gaan in de beker. De wedstrijd was in Hapert op de Lemelvelden.

De eerste paar minuten van de wedstrijd was Hapert de bovenliggende partij met een aantal kansen en een corner. De eerste kansen voor Hoogeloon waren twee vrije trappen van Yannick Sol, maar werden beiden niet tot doelpunt bekroond. De 0-1 viel na een kwartier. De keeper van Hapert stond te ver uit zijn doel en Rob Zanders schoot de bal over de keeper in de goal. In de rest van de eerste helft waren er aan beide kanten kansen, waarbij de grootste kansen voor Hapert waren. Met de rust in zicht pakte Hapert de eerste gele kaart.

In de rust werd Jort Brouwers gewisseld voor Niek van den Broek. Hoogeloon kreeg vlak na de aftrap een corner, maar Tom Michielse schoot de bal hoog over. Hapert counterde snel, maar dankzij adequaat ingrijpen van Twan Peters voorkwam hij een doelpunt. Ook de kans die daarop volgde hield doelman Peters tegen. Na een klein uur werd Sven Brouwers in het strafschopgebied neergehaald en volgde er voor Hoogeloon een penalty. Yannick Sol schoot de bal over de grond langs de keeper, 0-2. Hapert drong aan voor de aansluitingstreffer, maar tot grote kansen kwamen ze niet. Pim van der Heijden kwam in de ploeg voor Luuk van den Broek. Hoogeloon kreeg via Tom Michielse, Niek van den Broek en Yannick Sol nog kansen, maar dit leverde ook niets op. Sven Brouwers werd gewisseld voor Nick Wouters. Niek van den Broek kreeg door een zware overtreding een gele kaart. Nick Wouters scoorde bijna meteen, maar hij kopte de bal net naast de kruising. Hij zette even later druk op de keeper, die de bal aan Tom Michielse gaf en op zijn beurt de bal over de keeper in het doel schoot, 0-3. Een paar minuten later redde Hapert toch nog de eer en maakte ze een doelpunt door de bal in de verre hoek te schieten. Met nog een kleine tien minuten op de klok probeerde Hapert de wedstrijd nog te kantelen. Helaas zat er voor Hapert niet meer in en eindigde de wedstrijd in 1-3 voor Hoogeloon, die hierdoor doorgaat in de beker.